سانا و توسعه برق در مسیر تغییرات قرار گرفتند

آغاز حرکت مهره‌های شطرنج وزارت نیرو

سه روز بیشتر از تغییر اساسی و ناگهانی وزارت نیرو با جابه‌جایی مدیرعامل توانیر نمی گذرد که خبر رفتن یوسف آرمودلی از سازمان انرژی های نو ایران (سانا) نیز شنیده می شود.

سه روز بیشتر از تغییر اساسی و ناگهانی وزارت نیرو با جابه‌جایی مدیرعامل توانیر نمی گذرد که خبر رفتن یوسف آرمودلی از سازمان انرژی های نو ایران (سانا) نیز شنیده می شود.

به گزارش خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزیر نیرو پس از گذشت کمتر از دو سال از آغاز به کار دولت یازدهم، دست به تغییر مدیریتی مهم و شاید غافلگیرکننده‌ای زد و همایون حائری را از مدیریت توانیر به سمت مشاور وزیر نیرو در امور توسعه منصوب کرد و آرش کردی در راستای آن‌چه جوان سازی مدیریت برای بهبود کار خوانده شد، مدیرعامل توانیر شد.

اکنون نیز با فاصله اندکی از این تغییرات، سخن از رفتن یوسف آرمودلی از سازمان انرژی های نو ایران مطرح است و گفته می‌شود که دکتر صادق زاده که پیش از این در دفتر بهبود بهره وری وزارت نیرو فعالیت داشته، قرار است به جای آرمودلی عهده دار مدیریت سانا شود. این درحالی است که سازمان انرژی های نو ایران و سازمان بهره وری انرژی در آستانه ادغام قرار دارند.

اما سخن از تغییر مدیریت به همین جا خلاصه نمی شود بلکه شواهد نشان می‌دهد که شرکت سهامی سازمان توسعه برق ایران نیز در مسیر تغییرات قرار گرفته و سخن از تغییر مدیریت این شرکت است. بنا به شنیده ها گزینه مطرح شده برای تصدی گری شرکت سهامی سازمان توسعه برق ایران و جایگزینی مجید صالحی، داود منظور است که پیش از این سمت قائم مقام شرکت توانیر و مشاور وزیر نیرو را داشته است.

اکنون هوشنگ فلاحتیان، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی که پیش از این عضو هیات مدیره توانیر نبود، با تغییرات جدید به عنوان رییس هیات مدیره توانیر تعیین شده و همچنین گفته می‌شود تمام اعضای هیات مدیره، به‌جز فتاح قره باغ نیز تغییر کرده‌اند.

از سوی دیگر بنا به توضیح هوشنگ فلاحتیان، حاصل بررسی‌های داخلی صنعت برق نشان می‌دهد که گردش در شغل افراد به بهبود امور کمک می‌کند.

در آستانه ورود به فصل گرما با توجه به فاصله ظرفیت تولید برق با نیاز کشور تغییر مدیریت کمی دور از انتظار بود، اما وزارت نیرو بدون اطلاع اعضای هیات مدیره توانیر، کلیه اعضای هیات مدیره توانیر را به جز یک نفر برکنار کرد و در نهایت هوشنگ فلاحتیان - معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی – ریاست هیات مدیره توانیر را به عهده گرفت؛ اکنون نیز تغییر مدیریت ها ادامه دارد.

با توجه به تغییر مدیریت ها این تفکر شکل گرفته که به زودی تغییرات به بخش آب نیز خواهد رسید.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 94012509145
  • خبرنگار :