پاسخ دکتر احسانی به کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال

رییس کمیته‌ آموزش فدراسیون فوتبال از برگزاری همایش علمی بین‌المللی فوتبال برای مربیان سراسر کشور، در بیست و هشتم اردیبهشت ماه 1394 در هتل المپیک خبر داد.

رییس کمیته‌ آموزش فدراسیون فوتبال از برگزاری همایش علمی بین‌المللی فوتبال برای مربیان سراسر کشور، در بیست و هشتم اردیبهشت ماه 1394 در هتل المپیک خبر داد.

دکتر محمد احسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در رابطه با این همایش اظهار کرد: این همایش با همکاری فدراسیون فوتبال، فیفا و AFC برگزار می‌شود که رییس AFC، دبیر کل فیفا و رییس کمیته‌ آموزش فیفا نیز در این همایش حضور خواهند داشت.

وی افزود: در این همایش برای اولین بار از شش مدرس درجه اول دنیا که شامل (دو مدرس از آلمان، دو مدرس از انگلیس و یک مدرس از روسیه و فرانسه) دعوت به عمل آوردیم که در زمینه‌های مختلف علم فوتبال برای 600 مربی فوتبال حاضر در همایش سخنرانی خواهند کرد. ضمن این که مربیانی از کشورهای ژاپن، کره، استرالیا، ازبکستان ، قطر، کویت و... با هزینه شخصی خود در این همایش حضور خواهند داشت.

احسانی خاطرنشان کرد: این همایش که به منظور دانش افزایی مربیان فوتبال پیش بینی شده است، تمام مربیانی که کارت مربیگری دارند باید در این همایش شرکت کنند تا در پایان همایش با دریافت گواهینامه،کارت مربیگری آنها حائز اعتبار شود.

وی افزود: متاسفانه در همایش‌های گذشته به دلیل تداخل برگزاری همایش با مسابقات جام جهانی و رقابت‌های اروپایی، شاهد حضور اساتید خارجی نبودیم، اما امسال تلاش کردیم زمان برگزاری همایش را طوری برنامه‌ریزی کنیم که اساتید خارجی بدون هیچ گونه مشکلی در همایش حضور داشته باشند.

احسانی گفت: امسال بنا به درخواست مربیان فوتبال همایش را یک روزه و در دو مرحله یعنی 28 اردیبهشت ماه و مرحله دوم در پایان فصل نخست از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال برگزار خواهیم کرد تا مربیان از نتایج و دستاورد همایش بهره لازم را ببرند.

رییس کمیته‌ آموزش همچنین نسبت به انتقاد دکتر هراتیان نسبت به عدم همکاری کمیته‌ آموزش فدراسیون فوتبال با کمیته‌ پزشکی در زمینه برگزاری کلاس‌های آموزشی و همایش‌ها و دعوت نکردن از پزشکان تیم‌ها در این همایش‌ها، خاطر نشان کرد: این انتقاد، انتقاد منطقی و درستی نیست. زیرا برگزاری این گونه همایش‌ها ارتباطی به پزشکان تیم‌ها ندارد و بیشتر به درد مربیان فوتبال می‌خورد تا پزشکان. البته اگر کنگره‌ها مربوط به بخش‌های علمی فوتبال باشد، ما از دکتر هراتیان یا دکتر هاشمیان برای سخنراین در همایش دعوت به عمل می آوریم، اما در زمینه‌های دیگر این ضرورت احساس نمی‌شود.

وی اضافه کرد: ما متاسفانه نمی‌دانیم که چگونه نقد کنیم. آیا در همایش علمی بین‌المللی فوتبال که مربوط به مربیان فوتبال است، ما می‌توانیم از پزشکان نیز دعوت به عمل آوریم تا در موضوعاتی که مربوط به مربیان است، حضور داشته باشند. همایش ما پزشکی نیست که بخواهیم پزشکان تیم‌ها را نیز دعوت کنیم.

احسانی در پایان یکی از مشکلات کمیته‌ آموزش فدراسیون فوتبال را نداشتن کمپ اختصاصی برای آموزش بیان کرد و افزود: از نظر نرم‌افزاری هیچ مشکلی نداریم، مشکل اصلی ما سخت افزاری و نداشتن کمپ اختصاصی برای آموزش است. ما نیاز به کمپ مدرن داریم تا بتوانیم در حد استانداردهای بین‌المللی آموزش خود را ارتقا ببخشیم.

انتها‌ی‌ پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ / ۰۸:۲۴
  • دسته‌بندی: علم ورزش
  • کد خبر: 94012508910
  • خبرنگار : 90047