تبدیل یک شبکه ریلی متروکه به جاذبه گردشگری با اسکن سه‌ بعدی

انگلیسی‌ها با استفاده از فناوری اسکن سه‌ بعدی، به دنبال تبدیل یک شبکه ریلی پستی متروکه در قلب لندن به جاذبه گردشگری هستند.

انگلیسی‌ها با استفاده از فناوری اسکن سه‌ بعدی، به دنبال تبدیل یک شبکه ریلی پستی متروکه در قلب لندن به جاذبه گردشگری هستند.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، شبکه ریلی پستی Mail Rail به مدت 76 سال در لندن خدمات پستی ارائه می‌داد تا این که در سال 2003 بازنشسته شد.

نخستین شبکه ریلی پستی برقی و بدون راننده جهان از زمان توقف فعالیتش، دست‌نخورده باقی مانده و اقلام شخصی به‌جا‌مانده از کارمندان شامل بورد ابزار‌های مختلف و تقویم‌ها هنوز در جای خود باقی مانده‌اند.

دانشمندان با استفاده از اسکن‌های دیجیتالی و گرفتن تصاویری سه‌بعدی از بخش‌های مختلف این شبکه، به دنبال نمایش‌ دادن آن به عموم در سال 2016 هستند.

به منظور خلق تصاویر سه‌بعدی و شکار جزئیاتی به عرض دو میلی‌متر از این شبکه خطوط ریلی پستی متروکه، نوعی ابزار دوربین‌ مانند موجود بر روی یک سه‌ پایه، پرتوهای لیزری ساطع می‌کند که 250 هزار بار در ثانیه، از روی اشیا موجود بر سر راهش عبور می‌کند.

این اسکنر دوربین‌ مانند، در فرآیندی که کمتر از 30 دقیقه زمان می‌برد، برای خلق نماهایی از این شبکه پستی از چهار جنبه مختلف اسکن می‌گیرد.

بازسازی سه‌بعدی را می‌توان در برنامه نرم‌افزاری واقعیت افزوده به کار برد و این موضوع به بازدیدکنندگان هنگام گردش در موزه، امکان مشاهده جزئیات اصلی شبکه پستی را با استفاده از یک گوشی هوشمند خواهد داد.

انتهای پیام

تبدیل شبکه پستی به موزه

تبدیل شبکه پستی به موزه

  • جمعه/ ۲۱ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 94012106585
  • خبرنگار : 71456