مدیر عامل گروه مپنا:

گاز ایرانی باید در نیروگاه ایرانی تولید برق کند/ سرمایه‌گذاری برقی توجیه ندارد

مدیر عامل گروه مپنا تاکید کرد: گاز ایرانی باید در نیروگاه ایرانی تولید برق کند، چرا که در غیر این صورت فرصت را از صنعت خود می‌گیریم.

مدیر عامل گروه مپنا تاکید کرد: گاز ایرانی باید در نیروگاه ایرانی تولید برق کند، چرا که در غیر این صورت فرصت را از صنعت خود می‌گیریم.

عباس علی‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در واکنش به اقدام‌ وزارت نفت برای مشارکت در صادرات برق که بخشی از آن شامل گازرسانی به نیروگاه‌های ترکیه اعلام شده است، گفت: معتقدم هرجا که قرار است از گاز ایرانی برای تولید برق استفاده شود، باید از نیروگاه ایرانی بهره ببریم.

وی با اشاره به توان نیروگاه سازی ایران گفت: این مساله امتیاز بزرگی است که می‌تواند موتور محرک صنعت ما باشد. لذا احداث نیروگاه به شرط ایرانی بودن آن خوب است.

مدیر عامل گروه مپنا ادامه داد: اگر قرار باشد سوخت را برای نیروگاه‌ خارجی استفاده کنیم بازار خیلی خوبی را از صنعت خود گرفته‌ایم و این کار درستی نیست.

با این قیمت برق سرمایه‌گذاری توجیه ندارد

علی‌آبادی در مورد نیاز برق به ایران و هماهنگ‌نبودن ظرفیت تولید و مصرف گفت: نیاز ما به برق، یک نیاز کاذب است. به دلیل پایین‌بودن قیمت برق مصرف زیاد است و از سوی دیگر با توجه به کم‌بودن نرخ برق سرمایه‌گذاری توجیه ندارد.

وی با تاکید بر لزوم اصلاح تعرفه برق گفت: اگر قیمت برق اصلاح شود هم جلوی رشد بی‌رویه برق گرفته می‌شود و هم منابع لازم برای احداث نیروگاه و ایجاد ظرفیت جدید در اختیارمان قرار می‌گیرد.

مدیر عامل گروه مپنا تاکید کرد: میزان مصرف کنونی برق یک مشکل کاذب است که به راحتی حل می‌شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 93121911297
  • خبرنگار :