گفت‌وگو با مدیر مسوول روزنامه «آفتاب یزد»

روزنامه‌ها از دست هم تقلب می‌کنند؟

مدیر مسوول روزنامه «آفتاب یزد» با اعتقاد بر اینکه مطبوعات کاغذی همچنان جایگاه خودشان را حفظ خواهند کرد، بیان کرد: اقبال مردم از فضاهای مجازی خبری، دلیل بر این نیست که مطبوعات کاغذی نادیده گرفته شده است.

مدیر مسوول روزنامه «آفتاب یزد» با اعتقاد بر اینکه مطبوعات کاغذی همچنان جایگاه خودشان را حفظ خواهند کرد، بیان کرد: اقبال مردم از فضاهای مجازی خبری، دلیل بر این نیست که مطبوعات کاغذی نادیده گرفته شده است.

منصور مظفری تاکید کرد که مطبوعات کاغذی در هیچ زمانی جایگاه خودشان را از دست نخواهند داد.

این مدیر مسوول روزنامه در گفت‌وگو با خبرنگار بخش رسانه ایسنا، درباره‌ی اینکه آیا به پایان عمر مطبوعات کاغذی در آینده معتقد است و رقابتی که این روزها میان روزنامه‌ها و رسانه‌های دیجیتا وجود دارد، گفت: کشورهای پیشرفته سابقه فضای مجازی‌شان خیلی بیشتر از کشور ماست و در عین حال سرعت اینترنت و وسعت و فراگیری‌شان هم بیشتر است اما همچنان می‌بینیم که مطبوعات کاغذی جایگاه خاص خودشان را دارند. در کشور ما چاپ نشریات کاغذی با مشکلات فراوانی روبرو است. از سویی دیگر، دولت‌ها نتوانسته‌اند بستر مناسب رقابتی که میان نهادهای دولتی و بخش‌های خصوصی که در واقع تریبون اصلی مردم هستند، حاکم است را فراهم کنند؛ بر این اساس مردم تا اندازه‌ای راضی هستند به اینکه فضای مجازی با محدودیت‌های اینترنتی به لحاظ سرعت برایشان وجود دارد.

او سپس مطرح کرد: یک امر جدید دیگری که وارد زندگی مردم شده این است که اینترنت و استفاده از این فضاها باعث شده تا مردم هم اقبال خوبی نشان بدهند ولی این اقبال دلیل بر این نیست که ما بگوییم مطبوعات کاغذی ما نادیده گرفته می‌شوند.

مظفری در ادامه اظهار کرد: مطبوعات کاغذی ما همچنان دیده می‌شوند و اگر هم مورد اقبال کمتری واقع شوند، به این دلیل است که ما در راستای تولید آن - چه به لحاظ تولید محتوایی و چه به لحاظ توزیع - مشکلات و محدودیت‌هایی داریم که نتوانسته‌ایم وظیفه خودمان را به خوبی انجام دهیم؛ این در حالی است که اگر مشکلات ما در این حوزه برداشته شود و بتوانیم با نرخ نازل‌تری مطبوعات کاغذی را به دست مردم برسانیم، قطعا جایگاه قبلی مطبوعات کاغذی حفظ خواهد شد.

مدیر مسوول روزنامه «آفتاب یزد» در بخشی دیگر از گفت‌و‌گویش در پاسخ به اینکه چرا برخی روزنامه‌ها علیرغم اینکه خبر انتشارشان را می‌شنویم اما در پیشخوان‌ روزنامه‌فروشی‌ها دیده نمی‌شوند؟ خاطرنشان کرد: متأسفانه ما چندین روزنامه داریم که در حوزه اصلاح‌طلبی و همچنین حوزه اصول‌گرایی برند شده‌اند و اگر روزنامه‌های دیگری قصد داشته باشند وارد عرصه کار شوند، شاید خیلی به چشم نیایند. این اتفاق به دلیل این است که ما در رابطه با تولید محتوا شاید محدودیت‌هایی داریم و دست‌مان خیلی باز نیست که فضا داشته باشیم تا بتوانیم ایجاد محتوا کنیم.

او در همین راستا بیان کرد: به همین خاطر است روزنامه‌هایی که جدیدا منتشر شده‌اند، در مورد آنها یک مثال عامیانه‌ای در میان مردم زده می‌شود و آن هم این است که می‌گویند وقتی روزنامه‌ها را ورق می‌زنیم می‌بینیم همه از روی دست یکدیگر تقلب کرده‌اند و یک شکل هستند؛ چرا که واقعا فضای رسانه‌ای ما فضای دولتی شده است. در حال حاضر هم اگر کوچکترین انتقادی از یک نهاد دولتی داشته باشیم، حتما فردا فشارهایی وارد خواهد شد؛ ضمن اینکه لازم نیست که همیشه فشارها این‌طور باشد که بروند و از ما شکایت کنند، بلکه همین که تبعیض قائل می‌شوند، یارانه‌ها را کم می‌کنند، آگهی‌های دولتی را کاهش می‌دهند و اجازه نمی‌دهند بخش‌های خصوصی راحت با شما ارتباط بگیرند، خودش محدودیت است.

مظفری در پایان تأکید کرد: اگر نهادهای دولتی سعه‌ی صدرشان را بالاتر ببرند و برای روزنامه‌ها محدودیت ایجاد نکنند، تولید محتوا ایجاد می‌شود و نشریات جدید با افراد خوش فکر وارد این حوزه می‌شوند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۳ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 93120301287
  • خبرنگار : 71404