/سفر رییس قوه قضاییه به لرستان/

صادقی: عدالت یعنی بین افراد مشهور و غیرمشهور تفاوتی نباشد

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: قوه قضاییه آخرین نقطه امید مردم است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: قوه قضاییه آخرین نقطه امید مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، حجت الاسلام هادی صادقی در دیدار با مردم خرم‌آباد در مسجد علوی، اظهار کرد: لرستان جزء مناطقی است که به لحاظ مسائل اجتماعی و اقتصادی با مشکلات شناخته‌شده‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کند.

وی اظهار کرد: دولت‌های گذشته خدمات زیادی به مناطق محروم ارائه کردند، اما مشکلات آن‌قدر زیاد بوده که به‌راحتی قابل جبران نیست که از جمله آن‌ها معضل بیکاری، توسعه‌نیافتگی، کمبود امکانات و طرح‌های اقتصادی است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با بیان اینکه عدالت از دو بخش عدالت توزیعی و کیفری تشکیل‌شده که عدالت کیفری آن بخش همراه با سختی است، اما عدالت توزیعی وظیفه همگان است، تصریح کرد: به‌ویژه دولت‌ها که موظف هستند امکانات، ساختارها، مصوبات، مقررات و بودجه را به‌گونه‌ای تنظیم کنند که شرایط نسبتاً یکسانی برای مردم فراهم شود که البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

صادقی اضافه کرد: با این‌وجود قوه قضاییه آخرین نقطه امید مردم است و دستگاه قضایی نیز کمبودهایی دارد که کمبود نیروی انسانی و قاضی از جمله این مشکلات است و همین امر سبب پاسخگویی با تاخیر می‌شود و تمام تلاش ما این است که با قضاوت و به‌موقع رسیدگی کنیم.

وی گفت: زمانی‎که فقر زیاد و سرمایه‌گذاری کم باشد، در میان جوانان ما اختلاف، دعوا و نزاع هم به وجود می‌آید و همین امر سبب تشکیل پرونده و حجم زیاد پرونده‌ها در قوه قضائیه می‌شود.

معاون قوه قضاییه افزود: در سال‌های اخیر با افراد و پرونده‌های بسیار سنگین اقتصادی که پشتوانه سیاسی و قوی نیز داشته‌اند، برخورد جدی شده و هیچ‌گونه ملاحظه‌ای به سبب قدرت و پول آن‌ها نشده و این‌یک افتخار است؛ چرا که دستگاه قضایی در پی احقاق حق است.

صادقی اظهار کرد: در همین چند هفته اخیر مشاهده‌ شده که محاکمه معاون اول رئیس‌جمهور بدون هیچ‌گونه ملاحظه‌ای و صرفنظر از گذشته و سمت خاص او انجام شد و این معنای واقعی عدالت است.

وی تصریح کرد: عدالت یعنی اینکه بین افراد مشهور و غیرمشهور، قوی و ضعیف و افرادی که پشتوانه دارند و ندارند، تفاوتی در مجازات وجود ندارد حتی اگر فرمانده لشگر یا فرمانروای کشور باشد.

وی اضافه کرد: گاهی ممکن است جوسازی‌هایی انجام شود، اما قاضی ما نباید تحت تأثیر این جوسازی قرار گیرد و یا اگر تخلف فرد، چه قدرتمند و چه عادی اثبات شد، باید محکوم شود؛ چراکه رأی قاضی باید مستقل و بر اساس شواهد باشد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۶:۵۰
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 93112916532
  • خبرنگار :