مک‌کین: نیروی زمینی بین‌المللی به عراق و سوریه اعزام شود

جان مک‌کین سناتور جمهوری‌خواه آمریکا در جریان سفرش به خاورمیانه در راس هیاتی از سنا، استقرار نیروهای زمینی بین‌المللی را برای مقابله با داعش در عراق و سوریه خواستار شد.

جان مک‌کین سناتور جمهوری‌خواه آمریکا در جریان سفرش به خاورمیانه در راس هیاتی از سنا، استقرار نیروهای زمینی بین‌المللی را برای مقابله با داعش در عراق و سوریه خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ جان مک‌کین، رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا در جمع خبرنگاران در قدس گفت: ما چندین ماه شهر مرزی کوبانی را بمباران کردیم و هنوز نتوانسته‌ایم که داعش را از آنجا بیرون کنیم. از زمان آغاز کمپین هوایی، داعش به اعضا و اراضی تحت کنترل خود، افزوده است.

مک‌کین افزود: واقعیت این است که ما به نیروهای زمینی بیشتری نیاز داریم. ما به اطلاعات و نیروهای ویژه نیز نیازمندیم و نمی‌توانیم با عراق و سوریه همانند یک منطقه جنگی متفاوت رفتار کنیم چرا که دشمن همان دشمن قبلی‌ است. ما باید منطقه انحصاری پرواز ممنوع ایجاد کنیم که هم منطقه حائل برای آموزش و تجهیز (شورشیان) داشته باشیم و هم از آوارگان محافظت کنیم.

حملات داعش در کوبانی از اواسط سپتامبر 2014 آغاز شد و تا آنجا پیش رفت که این شهر در آستانه سقوط قرار گرفت اما نیروهای کرد به پشتیبانی کمپین تحت حمایت آمریکا توانستند به تدریج مناطق را آزاد کنند و هم‌اکنون بخش کوچکی از کوبانی واقع در مرز سوریه در دست داعش است.

هیاتی از سناتورهای آمریکایی به رهبری جان مک‌کین وارد منطقه شده‌اند و تور آنها شامل سفر به سرزمین‌های اشغالی، قطر و عربستان می‌شود. ارتش آمریکا تاکنون بیش از 400 نیرو برای آموزش نیروهای شورشی سوری اعزام کرده که بخشی از طرح تقویت اپوزیسیون میانه‌رو برای مقابله با داعش است.

آموزش شورشیان قرار است در عربستان، ترکیه و قطر انجام شود و طبق گفته پنتاگون، برنامه مذکور در اوایل بهار آغاز می‌شود. نیروهای آمریکایی هم‌اکنون برنامه آموزش نیروهای دولت عراق و نیروهای کرد را برای مقابله با داعش آغاز کرده‌اند و حدود 2100 آمریکایی در عراق مستقر هستند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳۰ دی ۱۳۹۳ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93103016672
  • خبرنگار : 71402