وزیر اقتصاد:

بزرگترین مشکل اقتصاد، نبود بخش خصوصی کارآمد است

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه بزرگترین مشکل اقتصاد ما نقش بزرگ دولت و فقدان بخش خصوصی کارآمد است، گفت: اصلاح محیط کسب و کار راهکار اصلی دولت برای حضور موثر بخش خصوصی است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه بزرگترین مشکل اقتصاد ما نقش بزرگ دولت و فقدان بخش خصوصی کارآمد است، گفت: اصلاح محیط کسب و کار راهکار اصلی دولت برای حضور موثر بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، علی طیب نیا امروز شنبه در نشست مشترک اعضای اتاق بازرگانی ایران با معاون اول رییس جمهور و سه وزیر اقتصادی اظهار کرد: در یک سال و چند ماه گذشته سعی کردیم در شورای گفت‌وگو و سایر نهادهای مرتبط ارتباطمان را با فعالان بخش خصوصی تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: مهمترین اقدامی که باید برای افزایش بهره وری انجام شود ارتقای جایگاه بخش خصوصی است.

طیب‌نیا یادآور شد:‌در گذشته سیاست واگذاری بنگاه‌های دولتی به بخش خصوصی انجام می‌شد در حالی که به نظر می رسد بدون اصلاح محیط کسب و کار راهبرد واگذاری نتیجه مطلوبی ندارد. ما راهکارمان را براساس اصلاح محیط کسب و کار قرار داده‌ایم تا از این طریق بتوانیم زمینه حضور بخش خصوصی را به شکل مطلوب‌تر فراهم کنیم.

وی اظهار کرد:‌به لحاظ عدم کارآمدی متاسفانه تفاوت معنی‌داری میان بخش خصوصی و بخش دولتی ما وجود ندارد و از نظر کارآیی دارای وضعیت مشابهی هستند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد: موفقیت راهبرد واگذاری در راستای اصلاح محیط کسب و کار است در این راستا ما دفتری را به نام محیط کسب و کار ایجاد کردیم و همچنین کمیته مستقل کسب و کار فعالیت خود را در این جهت آغاز کرده است. همچنین سایتی را راه اندازی کردیم که در حال حاضر از طریق آن مجوزهای کسب و کار را ثبت می کنیم.

طیب‌نیا در پایان صحبت‌هایش درباره رتبه اقتصادی ایران گفت: استنباط ما این است که می توان به سادگی به رتبه هفتادم دنیا برسیم ما سال گذشته توانستیم از رتبه 152 به رتبه 130 از نظر محیط کسب و کار دست پیدا کنیم.ما باید با همدلی یکدیگر سعی کنیم مشکلات از سر راه حذف کنیم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۷ دی ۱۳۹۳ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 93102714769
  • خبرنگار : 71473