یک عالم اهل سنت:

برپایی نشست وحدت در مناطق مختلف کشور ضروری است

گل محمد مومن، عالم اهل سنت خواف بر لزوم برگزاری کنفرانس‌های وحدت و هم اندیشی علمای شیعه و سنی در مناطق مختلف ایران تأکید کرد.

گل محمد مومن، عالم اهل سنت خواف بر لزوم برگزاری کنفرانس‌های وحدت و هم اندیشی علمای شیعه و سنی در مناطق مختلف ایران تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گل محمد مومن از علمای برجسته اهل سنت در منطقه خواف و خراسان رضوی در حاشیه بیست و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی در گفت‌وگویی گفت: متأسفانه گاهی برخی اعمال سلیقه‌های شخصی از جانب افراد مرتبط با مردم، بی اعتمادی و کدورت را بین مردم رواج می‌دهد.

وی درباره علل گرایش برخی جوانان به گروه‌های افراطی به رغم تلاش علما گفت: باید نظیر کنفرانس وحدت را حتی در مناطق دوردست و کم جمعیت هم برگزار کرد تا علمای شیعه و سنی با طرح دیدگاه‌های مشترک برای رفع مشکلات فکری و عقیدتی مردم منطقه به ویژه جوانان چاره‌جویی کنند.

این عالم اهل سنت در ادامه اساس کار حوزه‌های علمیه را تدریس و تربیت وحدت گرایانه دانست و تصریح کرد: حوزه‌های علمیه محل تدریس قرآن و حدیث هستند که همه اینها عاملی برای ایجاد وحدت است.

گل محمد مومن همچنین با اشاره به وحدتی که شخص پیامبر اسلام بین قبایل اوس و خزرج برقرار کرد، افزود: زمانی که دانشجو و طلبه ما چنین مطالبی را دریافت می‌کند برایش درس وحدت و برادری است.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۹ دی ۱۳۹۳ / ۲۲:۰۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 93101910524
  • خبرنگار :