حافظ عربستانی پیشنهاد داد:

ضرورت افزودن رشته‌های اذان، تواشیح و ابتهال به مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان

نماینده عربستان در پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ویژه دانشجویان مسلمان خواستار افزودن رشته‌های دیگری از جمله تواشیح، اذان و ابتهال به این مسابقات شد.

نماینده عربستان در پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ویژه دانشجویان مسلمان خواستار افزودن رشته‌های دیگری از جمله تواشیح، اذان و ابتهال به این مسابقات شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) عبدالله ابراهیم آل یعقوب، نماینده عربستان در رشته حفظ کل قرآن کریم پنجمین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ویژه دانشجویان مسلمان، در گفت‌وگویی در حاشیه این مسابقات، به این مطلب اشاره کرد.

وی سطح شرکت‌کنندگان در دو رشته حفظ و قرائت، و همچنین داوران این دوره از مسابقات را بسیار خوب ارزیابی کرد.

این حافظ عربستان درباره چگونگی حفظ قرآن کریم گفت: از سن 12 سالگی حفظ قرآن کریم را آغاز کردم و در 14 سالگی پس از حفظ کل قرآن کریم توانستم آن را به پایان برسانم.

آل یعقوب، تصریح کرد: پیش از این در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جامعة المصطفی (ص) العالمیة در شهر مقدس قم و همچنین در مسابقاتی تلویزیونی در ایران شرکت کرده‌ام و این نخستین باری است که در سطح بین‌المللی به رقابت در رشته حفظ قرآن کریم می‌پردازم.

وی همچنین ضمن خوب ارزیابی‌کردن سطح متسابقین گفت: متسابقین این دوره از مسابقات با دقت انتخاب شده بودند، به همین خاطر مسابقات در سطح بالایی در حال برگزاری است.

حافظ عربستانی کل قرآن کریم، در ادامه اظهار داشت: اعضای کمیته داوران نیز از میان چهره‌های سرشناس و معروف قرآنی جهان انتخاب شده‌اند.

وی همچنین برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان را همسطح با مسابقه بین‌المللی قرآن ایران که سالانه به همت سازمان اوقاف برگزار می‌شود، ارزیابی کرد و گفت: این

مسابقات به لحاظ اجرایی در سطح بسیاری خوبی برگزار می‌شود.

وی همچنین درباره بیشترین قاری که تحت تاثیر آن قرار گرفته و از آن در حفظ کمک گرفته است، گفت: قرآن را به صورت شنیداری حفظ کردم به این شکل که قرائت‌ها را گوش می‌دادم و سپس تکرار می‌کردم و در این راستا از قرائت‌های قاری مشهور مصری «شیخ المنشاوی» استفاده می‌کردم.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، خواستار ادامه برگزاری این مسابقه در سال‌های آتی شد و پیشنهاد داد: جهت استفاده حداکثری از ظرفیت این مسابقات باید رشته‌های دیگری مانند اذان، ابتهال و تواشیح را به این مسابقه اضافه کرد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۴ دی ۱۳۹۳ / ۱۷:۱۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 93101407642
  • خبرنگار :

برچسب‌ها