شکست آزمایش سپر دفاع موشکی جدید اسرائیل

منابع امنیتی در اراضی اشغالی فاش کردند که رژیم صهیونیستی در آزمایش جدید سپر دفاع موشکی خود با عنوان آرو- 3 شکست خورده است.

منابع امنیتی در اراضی اشغالی فاش کردند که رژیم صهیونیستی در آزمایش جدید سپر دفاع موشکی خود با عنوان آرو- 3 شکست خورده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این امر شکستی بزرگ برای سپر دفاع موشکی جدید که تحت حمایت و سرمایه گذاری آمریکا و با هدف مقابله با موشک‌های ایران توسعه یافته، به حساب می‌آید.

چند منبع خبری در اسرائیل نیز فاش کردند که کاربران سامانه سپر دفاع موشکی آرو- 3 در پایگاه هوایی پالماهیم، واقع در ساحل مدیترانه اقدام به لغو پرتاب موشک‌های رهگیر کردند و دلیل آن نیز این بوده که این سیستم در حال آزمایش نتوانسته بر روی موشک هدف خود در جریان مانور، قفل کند.

یکی از این منابع به خبرگزاری رویترز گفت: شمارش معکوس شلیک موشک رهیاب آغاز شد اما درنهایت هیچ اتفاقی نیفتاد. تصمیم مقامات بر آن بود تا موشک رهگیر این سیستم تلف نشود.

مجموعه سیستم‌های دفاع موشکی اسرائیل تحت عنوان "آرو" بخشی از طرح دفاع هوایی اسرائیل است که مسئولان این رژیم می‌گویند به منظور مقابله با موشک‌های میان برد و دوربرد ساخته شده و برای مقابله با حملات موشکی احتمالی از جانب ایران، سوریه و حزب الله لبنان استقرار می‌یابد.

وزارت جنگ اسرائیل دراین باره با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که یک موشک هدف در چارچوب تدارک برای یک آزمایش رهگیری شلیک شد و با موفقیت مسیر خود را طی کرد.

سخنگوی این وزاتخانه درباره اینکه آیا در آزمایش امروز قرار بوده یک رهگیری موشکی کامل انجام شود اظهار نظر نکرد.

موشک‌های رهگیر سیستم آرو- 3 به گونه‌ای طراحی شدند که از جو زمین بالاتر رفته و کلاهک‌های آن‌ها پس از جداشدن تبدیل به نوعی ردیاب کشنده شده که با ردیابی اهداف خود را به آن‌ها می‌کوبند.

چنین سلاح‌های ضد موشکی در ارتفاع بالا به منظور مقابله با موشک‌های بالستیک هسته‌ای، شیمیایی و بیولوژیکی طراحی شده‌اند. سری موشک‌های آرو به طور مشترک توسط شرکت صنایع هوافضای اسرائیل وابسته به دولت صهیونیستی و شرکت تسلیحات سازی بویینگ آمریکا طراحی شده‌اند.

این در حالی است که نسخه قبلی این سری یعنی سیستم آرو- 2 که بیش از یک دهه پیش نصب شد بنا به ادعای مقامات اسرائیلی در آزمایش‌ها موفقیت 90 درصدی داشته است. با این حال در تاریخ 9 سپتامبر یک آزمایش رهگیری سیستم آرو 2 نیز به شکست انجامید.

مجله آمریکایی دیفنس نیوز گزارش داد که در آن آزمایش، موشک رهگیر آرو -2 هدف خود را گم کرد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۵ آذر ۱۳۹۳ / ۱۸:۲۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93092515262
  • خبرنگار : 71415

برچسب‌ها