کی‌روش: می‌دانم فینالیست جام ملتها نشویم چه بلایی سرم می‌آید/ بعد از جام جهانی خوابیدیم

سرمربی تیم فوتبال ایران می گوید در اردوی آفریقای جنوبی 50 درصد بازیکنان مدنظرش را در اختیار خواهد داشت.

سرمربی تیم فوتبال ایران می گوید در اردوی آفریقای جنوبی 50 درصد بازیکنان مدنظرش را در اختیار خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایسنا، کارلوس کی روش در نشست خبری که برای تشریح برنامه های تیم ملی برگزار شده بود، اظهار کرد: از حضور شما رسانه ها که در جلسه امروز حاضر شدید تشکر می کنم و به شما خوشامد می گویم، ما به خاطر حضور موفق در جام ملت های آسیا اردوها و برنامه های مختلفی را تدارک دیده ایم، امروز می خواهم به طور شفاف توضیح بدهم و حتی اگر لازم باشد آن را به طور مکتوب اعلام کنم. این برنامه تیم ملی فوتبال ایران است، راحت باشید و هر شک و شبهه‌ای که دارید بیان کنید تا نظرات من را به صورت واقعی بشنوید.

وی در پاسخ به سوال اول مبنی بر این که چه زمانی اردوی تیم ملی آغاز می‌شود و آیا بازیکنان به طور کامل در اختیار شما خواهند بود و همین طور همکاری های لازم با شما انجام شده است، اظهار کرد: همان طور که می دانید این هفته با برگزاری هفته هفدهم لیگ نیم فصل فوتبال ایران آغاز می شود و از صبح دوازدهم دسامبر (جمعه 21 آذر) گروهی از بازیکنان را اعلام می کنم تا در لیست آماده باش باشند. بازیکنانی که در بازی مقابل کره بازی کردند هم در لیست ما هستند. ما 19 بازیکن را برای اردوی آفریقای جنوبی خواهیم برد که در میان آن ها سه دروازه بان و 16 بازیکن حضور دارند. بازیکنان لیگ های خارجی هم عمدتا نمی توانند در اردوی آفریقای جنوبی در کنار ما باشند و ما را همراهی کنند. طبق محاسبات من 50 درصد بازیکنان همراه ما خواهند بود.

به گزارش ایسنا، کی روش در نشست خبری امروز خود پاسخگوی سوالات خبرنگاران درباره برنامه های آماده سازی تیم ملی در اردوی آفریقای جنوبی بود که مشروح آن در زیر می آید.

سوال- برنامه هایتان برای اردوی آفریقای جنوبی و هدفتان از برگزاری این اردو چیست؟

هدف از اردوی آفریقای جنوبی 3 عامل مهم است. 1- بازیکنان تیم ملی در منطقه‌ی جغرافیایی تمرین می کنند که شرایط مشابهی با استرالیا دارد. 2- در این اردو این فرصت را داریم تا بدون حضور لژیونرها بازیکنانی را به آفریقا ببریم تا نهایتا لیست 23 نفره تیم ملی برای حضور در جام ملت‌ها را مشخص کنیم. 3- این فرصت برای ما وجود دارد تا بتوانیم چندین بازی تدارکاتی داشته باشیم.

هواداران تیم ملی مطمئن باشند اگر ما در ایران می ماندیم فرصتی برای انجام بازی تدارکاتی با هیچ تیمی نداشتیم چرا که با محدودیت هایی مواجه هستیم و نمی توانستیم تیم هایی را به ایران دعوت کنیم. اما در آفریقا این فرصت هست که با تیم هایی چون تانزانیا، زیمبابوه و بوتساوانا بازی کنیم. بازیکنان تیم های عربی که در گروه ما قرار دارند فوتبالی شبیه به بازیکنان تیم های آفریقایی دارند و به لحاظ فیزیکی هم مشابه آن‌ها هستند. بعد از این اردو به ایران می‌آییم و بازی دستگرمی با فلسطین خواهیم داشت. سپس عازم استرالیا می‌شویم و در حال حاضر بازی با عراق 6 روز پیش از اولین بازی ایران در جام ملتها قطعی شده است. علت این که زودتر به استرالیا می‌رویم به خاطر تطبیق پذیری با شرایط آنجاست و خیلی از تیم های دیگر آسیایی هم همین کار را می‌کنند.

-کی روش: می‌خواهم سوالی را خودم طرح کنم و اینکه من چه تاثیری بر روی برنامه مسابقات لیگ داشته ام چون می دانیم تمام اردوهایی که برای تیم ملی درنظر گرفته شده از قبل طبق هماهنگی با مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ بوده است.

پاسخم این است که تغییری که در برنامه ریزی لیگ نسبت به سال‌های گذشته به وجود آمده با هماهنگی قبلی بوده است. اگر لیگ به مدت 45 روز تعطیل می‌شود پیش از این درباره اش تصمیم گیری شده. ما تاریخ فیفادی را در اواخر مرداد و اوایل شهریور به مدت 14 روز به سازمان لیگ دادیم و در مقابل حدود 10 روز این زمان برای ما پیش از اردوی آماده سازی جام ملت‌ها آماده شد. اگر الان لیگ به صورت منظم برگزار می‌شود نمی‌خواهم بگویم تقصیر من بوده است و این موضوع برای من اهمیت ندارد اما قطعا عده ای دوست دارند چنین برنامه ریزی های وجود نداشته باشد در حالی که هیچ جای دنیا همچون انگلیس، اسپانیا، ایتالیا و ... بدون برنامه ریزی عمل نمی‌کنند. باید تاکید کنم برخی مسئولان و مربیان طی چند روز گذشته درباره وقفه 40-50 روزه لیگ صحبت کردند و انتقاداتی داشتند که باید تاکید کنم تصمیم بر اینکه بازی های جام ملت‌ها در دی ماه برگزار شود با AFC بوده است نه من و من دوست نداشتم بازی ها در این زمان باشد. 2- جام جهانی در خردادماه انجام شد و بعضی کشور ها از جمله برزیل و آرژانتین و ... دو ماه لیگشان را تعطیل کردند. عده ای در ایران فکر می‌کنند تصمیم برگزاری جام ملتها در دی ماه با من بود در حالی که چنین نیست.

حال این سوال مطرح است که آیا جام ملت‌ها برای فوتبال ایران اهمیت دارد یا خیر؟ قطعا من نباید به این سوال جواب بدهم بلکه 65 میلیون ایرانی باید درباره‌اش صحبت کنند. فراموش نکنیم برنامه‌ریزی ما برای جام ملت‌ها با این هدف بود که تیم ایران بتواند تا فینال جام ملت‌ها پیش برود. آیا کسی از اینکه ما به فینال جام ملت ها برسیم ناراحت می‌شود؟ بی شک اعتقاد دارم که 99 درصد مردم ایران دوست داشتند لیگ وقفه‌ای 40-50 روزه داشته باشد اما ایران تا فینال صعود کند، بنابراین باید دعا کنیم این اتفاق بیفتد نه اینکه از وقفه لیگ خوشحال باشیم بلکه رسیدن به فینال جام ملت‌ها برایمان اهمیت دارد اگر لیگ تنها 30 روز متوقف شود آن وقت من باید دعا کنم که با مشکلات زیادی که دارم چطور دست و پنجه نرم کنم. در آن صورت فقط من باید دعا کنم چون می دانم وقتی به ایران برگردم چه بلایی سرم می‌آید. چون این موضوع یکی از نکات قرارداد من بود. تنها مشکل ما در مذاکره پیش از عقد قرارداد نقطه قطعی بود که برای فعالیت پیش از عقد قرارداد و بعد از آن وجود دارد. بنابراین از خدا بخواهیم که در فینال باشیم.

- آیا در جام ملتها با همان روحیه و انگیزه ای که در جام جهانی حاضر شدیم حاضر خواهیم بود؟

اگر شرایط تیم ملی در اردوی پرتغال و بازی با کره جنوبی را در نظر بگیریم خودش شاهد روحیه و انگیزه بالای بازیکنان بود. اما اینکه این روحیه تا چه اندازه برای جام ملت ها حفظ شود صادقانه می‌گویم از آن اطلاعی ندارم تنها با تزریق فکر مثبت می توانیم روحیه خوب را حفظ کنیم و با منفی گرایی به آن نمی‌رسیم. فکر می‌کنم کادرفنی و بازیکنان با توجه به عملکردشان استحقاق تحسین را دارند چون با منابع مالی و حمایت های محدود توانستیم به هدفمان برسیم. تصور کنید اگر این منابع و حمایت‌ها بیشتر می‌شد چه اتفاقی می‌افتاد. تنها چیزی که می‌توانم درباره اش ضمانت دهم حضور پرقدرت در جام ملت‌ها و جنگیدن برای ایران است. سخت است وقتی می‌بینیم رقبا روز به روز قوی تر می‌شوند، ما دوست داریم این اتفاق برای ما هم بیفتد اما سخت است. یک اصل ساده در زندگی وجود دارد که دارو وقتی هروقت شما مریض باشید به دردتان می‌خورد نه زمانی که شخص بمیرد.

- آیا عواملی در ایران وجود دارد که نخواهند تیم ملی در جام ملت ها نتیجه بگیرد؟

مطمئنا دلایل و مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد رقبای ایران نمی‌خواهند ما نتیجه بگیریم. این مدارک در دسترس همه است. ازبکستان در تاریخ 9 دسامبر در دوبی اردو داشت و از ایران درخواست بازی تدارکاتی در تاریخ 10 دسامبر کرد، اگر ما می خواستیم با آن موافقت کنیم لیگ 50 روز تعطیل می‌شد اما نمی‌توانستیم. این نشان می‌دهد آن‌ها سخت مشغول کارند. همین طور قطر بعد از جام جهانی 7 بازیکن جدید به تیمش اضافه کرده و 13 بازی دوستانه تا الان انجام داده. آیا آن‌ها می‌خواهند از ایران ضعیف‌تر باشند؟ پاسخ منفی است و حتما می‌خواهند ایران را ببرند. امارات 14 بازی و بحرین 12 بازی دوستانه انجام داده‌اند. این سوال و جواب بسیار ساده است. وقتی درباره برنامه آماده سازی تیم ها صحبت می‌کنیم سوال آن بسیار ساده است و سوال درباره زیردریایی، علوم فضایی و یا شعبده بازی نیست. آن‌ها دارند سخت کار می‌کنند تا ایران را شکست دهند. حرف ما همین است باید سرمایه گذاری داشت و سخت کار کرد تا بتوانیم خودمان را نشان دهیم، خودتان صادقانه به این سوال پاسخ بدهید که بعد از جام جهانی ما باید بیشتر کار می‌کردیم یا کمتر؟ بعضی ها بعد از خوردن ناهار می‌روند استراحت می‌کنند اما بعضی‌ها هم از انرژی که به دست می‌آورند می روند و برای کسب روزی بیشتر سخت کار می‌کنند اما متاسفانه ما بعد از جام جهانی رفتیم و خوابیدیم. باید از این فرصت استفاده می‌کردیم و راهکاری برای روند فوتبال ایران پیدا می‌کردیم. کسانی چون علی دایی، علیرضا منصوریان، یحیی گل محمدی، مهدی مهدوی کیا، عبدالله ویسی و ... کسانی هستند که می‌توانند به آینده فوتبال ایران کمک کنند و اگر غیر از این باشد کشتی فوتبال ایران مثل کشتی تایتانیک غرق می‌شود، باید از کسانی در فوتبال استفاده کنیم که برایش دلسوزی می‌کنند نه از کسانی که از آن استفاده می‌برند! مسئولیت واقعی به دوش کسانی است که واقعا برای فوتبال اهمیت قائل‌اند. من 33 تجربه مربیگری دارم و مردی از جنس فوتبال هستم. می‌خواهم یک مطلبی را به علی پروین بگویم. من نه الان و نه هیچ وقت دیگر نمی‌خواهم خودم را درگیر مسائل سیاسی و اداری بکنم، من هیچ وقت چنین هدفی نداشته و نخواهم داشت ولی وقتی صحبت از کار برای فوتبال پایه، مسائل آموزشی مربیان، تحصیلات و ... می‌شود عاشقانه حاضرم برایش وقت بگذارم. من هیچ وقت علاقه نداشته و ندارم که وارد سیاست شوم. من هیچ وقت دوست ندارم مسئولیت‌های این چنینی در فوتبال و ورزش فوتبال داشته باشم و به تعبیری هیچ وقت دوست ندارم جای وزیر ورزش باشم.

چندین بازیکن تیم ملی از جمله مهرداد پولادی،‌ حسین ماهینی و الان سروش رفیعی جزء بازیکنان سرباز هستند که نمی‌توانند در تیم ملی بازی کنند آیا شما بازیکنی برای جایگزینی این افراد دارید یا درخواست کردید مشکلشان حل شود؟

شخصا هیچ راهکاری ندارم اما پیشنهادم را می‌توانم به صورت یک نظر شخصی بیان کنم. اول این که هیچ شکی نیست هر شهروندی در دنیا باید وظایفش را به خوبی انجام دهد. درباره مسائل شهروندی و کشوری یک اصول پایه‌ای وجود دارد که هیچ شک و شبهه‌ای به آن وارد نیست. موضوع دوم این است که این مساله بسیار حساس بوده و معتقدم باید محرمانه و با حضور افرادی در جایگاه‌های خاص مطرح و حل شود نه این که به صورت عمومی آن را مطرح کنیم. موضوع سوم هم این است که ایران یکی از امن‌ترین و باثبات ترین کشورهای دنیا در حال حاضر برای زندگی است. بنابراین افراد مسئول می‌توانند چنین موضوعاتی را حل کنند. مطمئن هستم اگر این بازیکنان موظف شوند در لباس مقدس تیم ملی برای کشورشان بازی کنند می‌توان راهکاری هم پیدا کرد تا بعد از حضور در تیم ملی خدمت سربازی شان را هم انجام دهند.

شما زمانی مهدی رحمتی را به خاطر بی‌قانونی و پشت کردن به تیم ملی کنار گذاشتید. الان چطور درخواست می‌کنید مشکل کسانی که به سربازی نرفته‌ و جعل مدرک هم کرده‌اند، حل شود؟ خیلی‌ها برای این مملکت جنگیدند و شهید هم شدند. اکنون چگونه انتظار داشته باشیم افرادی که مجرم هستند، فرصت حضور در تیم ملی را پیدا کنند؟

تلفیق این ایده‌ها را نمی‌پسندم. به نظر شما احترام می‌گذارم اما نظرم متفاوت است. اول این که در جایگاهی نیستم که اعلام کنم این بازیکنان جعل مدرک داشته‌ یا نداشته‌اند. شما هم در چنین جایگاهی قرار ندارید. همچنین تاکید می‌کنم موافق شبیه سازی اتفاقی که برای رحمتی افتاد با وضعیت این بازیکنان یا شهدای جنگ ایران و عراق نیستم. ما الان با مشکل سربازی بعضی از بازیکنان مواجه هستیم. تا امروز کسی رسما به من نگفته که آنها مجرم یا محروم هستند و قطعا نمی‌توانند در تیم ملی کشورشان بازی کنند. آنها مشکلی دارند که درخواست کرده‌ایم مقامات مسئولی راهکاری برای حل آن پیدا کنند. به هیچ وجه نمی‌گوییم وظایف آن‌ها نسبت به کشورشان زیر پا گذاشته شود. همچنین از مقرراتی که درباره حضور آن‌ها در تیم های باشگاهی وجود دارد هم اطلاعی ندارم. فعلا بحث وظیفه آنها در قبال تیم ملی کشورشان است که می‌توانند پیراهن مقدس آن را به تن کرده و مقابل امثال قطر بایستند.

قطعا تیم ایران برای تفریح و توریست بودن به استرالیا نمی‌رود. ما بازی‌های سختی در پیش داریم. شاید راهکاری وجود داشته باشد که بازیکنان بتوانند وظیفه خودشان را نسبت به تیم ملی کشورشان انجام داده و بعداز آن سربازی را پشت سر بگذارند. باز هم تاکید می‌کنم این مسائل باید در یک جلسه خصوصی و از طریق روش خودش برایش تصمیم‌گیری شود. تلفیق این موضوع با تصمیم ورزشی که سرمربی تیم ملی گرفته و پای مسائل تکنیکی و تاکتیکی هم در میان بوده درست نیست. این دو در یک بحث جای نمی‌گیرند. اگر می خواهیم درباره معیارهای فنی و ... صحبت کنیم می‌توانیم درباره‌اش حرف بزنیم. بدون هیچ شک و شبهه‌ای حاضرم نسبت به وظیفه‌ام پاسخگو باشم. درباره رحمتی و یک بازیکن دیگر می‌خواهم توضیح بدهم که خودشان تصمیم گرفتند مدتی استراحت کنند. در دنیای فوتبالی که من از آن می‌آیم بازیکن این اختیار را ندارد که بگوید این اختیار را ندارم و فردا هستم. البته اگر دلایل جدی چون مشکلات خانوادگی، سلامتی و ... داشته باشد، موجه است. حتی در این شرایط هم باید درخواست رسمی برای ترخیص از وظایفش داشته باشد. بنابراین او نمی تواند بگوید امروز هستم و فردا نیستم و اساسا در تیمی که من هستم چنین اختیاری به بازیکن داده نمی‌شود.

در این بین اما گزینه دیگری هم هست که مربی روی زانو خم شود، گریه و خواهش کند تا بازیکنش برگردد و شاید برخی مربیان این را انتخاب کنند اما من به هیچ وجه چنین انتخابی ندارم. روش من این است که وقتی بازیکنی چنین می کند به تصمیمش احترام می‌گذارم و روی روحیه و توان فنی بازیکنان دیگر کار می‌کنم تا آن‌ها به وضعیت مطلوبی برسند. اگر آن‌ها شرایطشان مطلوب شد آیا باید این بازیکنان را تغییر دهیم؟ اگر من الان بهترین گلر را در تیم ملی دارم چرا باید او را تغییر دهم؟ من از عملکرد او در جام جهانی خوشحالم و او به عنوان یکی از بهترین گلرها انتخاب شد. در کشور من یا کشورهایی چون فرانسه، اسپانیا ، انگلیس و ایتالیا اکثر رسانه‌ها روی چنین بازیکنانی وقت می‌گذارند. حقیقی در جام جهانی و همین طور بازی با کره یکی از بهترین‌ها بود اما متاسفانه پس از اردوی قبلی در حالی‌ که باید تمرکز اکثر رسانه‌ها روی چنین بازیکنی باشد عکس و مصاحبه بیشتری روی جلد روزنامه‌ها از مهدی رحمتی می‌دیدم!

از نظر شما مسئولیت خوابی که تیم یا فوتبال ایران بعد از جام جهانی داشته با کیست؟

در فوتبال بعد از تورنمنتی چون جام جهانی برای پیشرفت و پیداکردن رویه ای مناسب در فوتبال نباید روی افراد تمرکز کرد درست مثل به وجود آمدن یک گل که عواملی چون باغبان خوب،‌ آب، خاک و ... دخیل هستند. بعد از اتمام جام جهانی 2014 باید همه به سمت رویه ساختارسازانه برای فوتبال ایران می‌رفتیم و چنین رویکردی به فوتبال ایران تزریق می‌شد آلمان ها تنها 7 روز پس از قهرمانی طرحی را برای رسیدن به هدف بعدی‌شان یعنی قهرمانی در جام جهانی 2018 آماده کردند. آلمان قهرمان جهان شده بود. آیا آن‌ها در حالی که می‌توانستند خوشحالی و شادی‌هایشان را ادامه دهند احمق بودند که چنین کاری کردند؟ خیر چنین نیست و آلما‌ن ها اکنون می‌دانند که دیگر تمام دنیا مقابلشان قرار می‌گیرد و باید برای بهتر شدن برنامه داشته باشند. آن‌ها می‌دانند همه رقبا سخت کار می‌کنند بنابراین برنامه 4 ساله آماده کردند.

بعد از آن که توانستیم کره جنوبی را در انتخابی جام جهانی شکست دهیم آن‌ها 10 باز از ایران تقاضای بازی تدارکاتی کردند آن‌ها گفتند خودمان به ایران می‌آییم و تمام هزینه‌ها را هم می‌پردازیم برای چه چنین درخواستی را داشتند؟ چون باختی که به ایران داشتند را فراموش نمی کردند. همین طور قطر. فکر می‌کنید آن‌ها منتظر انتقام گرفتن از ایران نیستند یا تیم بحرین که نمی‌تواند اتفاقی که در تهران افتاد و 6 گل از ما خورد را فراموش کند. تنها در طول 15 دقیقه صعود بحرین با قطر عوض شد اما فکر می‌کنید بحرینی این را فراموش کرده‌اند؟ واقعا خدا به ما کمک کند! چون تمام تیم‌ها همه بردن تیم ایران و انتقام گرفتن از آن را در ذهن دارند.

فکر می‌کنید علت پرخاشگری کره‌ای ها بعد از باخت به ایران چه بود و اکنون غیر از این است که در فکر شکست ایران هستند؟

من بعد از جام جهانی فکر می‌کردم با اتحاد کامل بنشینیم و ببینیم باید برای آینده فوتبال ایران چه برنامه‌ای داشته باشیم. اینکه چگونه سطح کیفی مسابقات لیگ را بالا ببریم. برای آموزش مربیان چه برنامه ای داشته باشیم؟ چه برنامه ریزی برای مسابقات 17 و زیر 19 سال داشته باشیم. این اندیشه ما بود. اما الان که 17 هفته از لیگ گذشته شما فکر می‌کنید در این فصل چه تغییراتی نسبت به فصل قبل به وجود آمده است؟ شاید فقط زمان‌بندی آن تغییر کرده است و اشکالی ندارد من را مقصر بدانید! اما کیفیت زمین، آموزش مربیان و ... فرقی کرده است؟ اگر هر سال فقط یک مسیر را طی کنیم نتیجه‌اش چیزی به اسم در جا زدن نام دارد! در آن شرایط ما پیشرفت نکرده‌ایم.

باید پرسید چه کسانی موظف هستند و می‌توانند در روند فوتبال ایران و مسیر آینده‌اش تاثیرگذار باشند؟ پاسخ من این است که افرادی که دلسوز فوتبال هستند کسانی چون مهدوی کیا، منصوریان، گل محمدی، باقری، دایی، کریمی، نکونام و ... افرادی که به فوتبال اهمیت می‌دهند آنها باید رهبری مسیر را قبول کنند البته عذر می‌خواهم از کسانی که این شایستگی را دارند اما اسمشان جاماند از جمله علی پروین و ... . نمی‌توانیم فوتبال را به دست کسانی رها کنیم که فقط آن را اداره می‌کنند.

منظورتان مسئولان فدراسیون فوتبال است؟

مطمئنا فدراسیون وظایف خودش را دارد. صحبت این است که این افراد باید خودشان وارد ماجرا شوند و فوتبال را رهبری کنند. نه آن که در مقابل اتفاقات فوتبال فقط صبر کنند مطمئنا من نظراتی را درباره کمیته فنی فدراسیون دارم و معتقدم باید کار فنی بیشتری انجام می‌داد.

کوتاهی انجام شده از سوی فدراسیون فوتبال است؟

در اینجا دو مقوله مطرح است یکی این که به برنامه‌ریزی و طراحی مسیر آینده فوتبال بیندیشیم و دوم اینکه احتیاجات تیم ملی فوتبال را برطرف کنیم. می‌توانم بگویم صرفا در برنامه ریزی مسابقات توافقی با سازمان لیگ داشتیم و برنامه‌ ریزی کنونی برای اردوی تیم بزرگسالان حاصل شد. بزرگترین مشکل ما پیدا کردن حریفان تدارکاتی بود. برای همین در اردوی پرتغال با استرویل و بنفیکا بازی کردیم. در اردوی اخیر ما هم یک مسابقه لغو شد. همچنین سعی کردیم بازی‌های تدارکاتی را برای اردوی آفریقای جنوبی از جمله تیم ملی آفریقای جنوبی ، زیمبابوه و کنیا درنظر بگیریم اما وقتی برگزاری اردو قطعی نبود چطور می‌توانستیم این بازی‌ها را قطعی کنیم . آفریقایی‌ها می‌پرسیدند آیا شما از برگزاری اردو مطمئن هستید اما ما جوابی برایشان نداشتیم. آفریقای جنوبی نمی‌تواند تا 5 روز قبل از برگزاری بازی منتظر نظر ما بماند چون اگر اردو لغو شود آن‌ها خسارت‌هایی را در بحث استادیوم، حق پخش و ... خواهند داشت. اگر تلویزیونشان اعلام کند چنین مسابقه‌ای برگزار می شود دیگر نمی‌توانند آن را لغو کنند بنابراین براساس گمانه‌زنی‌ها و کاری که هنوز قطعی نشده نمی‌شد بازی تدارکاتی را قطعی کرد.

مطمئنا علی کفاشیان و سایر مسئولان فدراسیون سخت در تلاش هستند تا بازی‌های تدارکاتی ما قطعی شود. من آرزو داشتم چندین مربی را برای آنالیز مسابقات جام خلیج فارس به عربستان می‌فرستادم اما این کار مستلزم تامین منابع مالی بود که متاسفانه وجود نداشت با همه این مشکلات اما کفاشیان و همکارانش در تلاش هستند تا شرایط مساعدی برای تیم ملی محقق شود و برنامه‌هایمان محقق شود. در بحث آماده سازی تیم ملی از میان اعداد یک تا 10 می‌توانم به خودمان نمره 7 یا 8 بدهم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۶ آذر ۱۳۹۳ / ۱۶:۴۵
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 93091610019
  • خبرنگار :