ناطق نوری: زیر گرفته شدن داور ربطی به فدراسیون بوکس ندارد

رییس فدراسیون بوکس در مورد سوءقصد به جان رییس کمیته اجرایی مسابقات قهرمانی کشور گفت: این تصادف در بیرون از سالن بوده و به فدراسیون بوکس ارتباطی ندارد و در این رابطه جنجال بیخودی انجام شد.

رییس فدراسیون بوکس در مورد سوءقصد به جان رییس کمیته اجرایی مسابقات قهرمانی کشور گفت: این تصادف در بیرون از سالن بوده و به فدراسیون بوکس ارتباطی ندارد و در این رابطه جنجال بیخودی انجام شد.

احمد ناطق نوری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایسنا اظهار کرد: این اتفاق بیرون از سالن مسابقات بوکس رخ داد و ارتباطی به داخل سالن نداشت. متاسفانه این فرد در بیرون از سالن کمین کرد و در انتهای مسابقات روز اول به یکی از مسئولان برگزاری مسابقات حمله ور شد و او را مضروب کرد. این جنجال را بیخودی به فدراسیون بوکس ربط دادند درصورتی که هیچ ارتباطی به ما نداشت و ندارد. همه کاسه و کوزه ها را بر سر فدراسیون مظلوم بوکس شکستند.

وی در پاسخ به این سئوال که فرد ضارب مدعی شده نامه ای از شما برای شرکت در مسابقات قهرمانی کشور داشته ولی مسئولان مسابقات اجازه حضور او را ندادند و نامه رییس فدراسیون را نادیده گرفتند؟ افزود: فردی قبل از شروع مسابقات به فدراسیون آمد و گفت که اهل استان لرستان است و می خواهد در مسابقات قهرمانی کشور در سنگین وزن برای استانش مبارزه کند. او حتی اعلام کرد که سنش به 40 سال هم نرسیده است.

رییس فدراسیون بوکس گفت:من هم در نامه ای که او داده بودم نوشتم با اجازه کمیته فنی مسابقات می تواند در مسابقات شرکت کند. این نوشته من آیا برای حضور حتمی او در مسابقات است؟ این آقا به محل برگزاری مسابقات رفت و مسئولان برگزاری مسابقات بعد از مشاهده شناسنامه او دیدند که 45 ساله است و از آن مهمتر اینکه قصد دارد برای استان سیستان و بلوچستان مبارزه کند .مسئولان هم طبق قانون جلوی این کار او را گرفتند. همین مساله باعث شده بود در سالن به برگزار کنندگان مسابقه ناسزا بگوید که مسئولان انتظامی او را از سالن بیرون کردند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا این تصادف عمدی بوده است؟ ادامه داد: اطلاعی ندارم که عمدی بوده یا غیر عمد. خدا عالم است اما طبق گفته مسئولان استانی او به خاطر همین تصادف بازداشت شده و مثل این که در زندان است.

ناطق نوری در پاسخ به این سئوال که آیا فدراسیون بوکس پیگیری کرده که ببیند آخر این جنجال و سوءقصد چه می شود؟ گفت: خیر. اصلا پیگیری نکرده ام چون ارتباطی به ما نداشته است و مسئولان قضایی پیگیر هستند. ما اصلا وارد این ماجرا نمی شویم چرا که بازهم می گویم این موضوع به فدراسیون ارتباطی ندارد. ما تنها از این بابت می توانیم وارد شویم که بگوییم یکی از نیروهای برگزاری مسابقات بوکس را مضروب کرده اند.

وی در مورد این انتقادات که گفته می شود چرا رییس فدراسیون در این مسابقات حضور نداشت؟ گفت: دبیر و نایب رییس فدراسیون به همراه مسئولان برگزاری مسابقات از سراسر کشور و همچنین مسئولان استانی در آنجا حضور داشتند پس چه نیازی به حضور رییس فدراسیون بود؟ مگر رییس فدراسیون باید در همه مسابقات حضور داشته باشد؟

به گزارش ایسنا، اظهارات ناطق نوری درباره بی ارتباط بودن این مسائل به فدراسیون در حالی مطرح می‌شود، که ریشه اختلاف کاملا به مسائل بوکس بر می‌گردد و اتفاقی که در جریان مسابقات قهرمانی کشور افتاده منجر به این حادثه شده است. آیا صرفا خارج از رینگ بودن اتفاق باعث می‌شود که ارتباطی به فدراسیون نداشته باشد؟ شاید بوکسور خاطی باید روی رینگ داور را با ماشین زیر می‌گرفت تا ماجرا به فدراسیون بوکس نیز ارتباط پیدا کند.

رییس فدراسیون بوکس در ادامه در مورد تقسیم شدن تیم ملی به تیم های "الف" و "ب " نیزگفت: در جلسه کمیته فنی این مطلب مطرح شد و قرار شد که اکبر احدی و علیرضا استکی مسئولیت این تیم ها را برعهده بگیرند. البته به دنبال جذب مربی خارجی هستیم تا تیم های نوجوانان و جوانان را به او بدهیم تا پشتوانه سازی کند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا در داخل کشور مربی خوبی برای سپردن سرمربیگری تیم ملی نداریم؟ گفت: در داخل هم مربیان خوبی داریم که هم تحصیل کرده هستند و هم امتحان خود را پس داده اند. ولی ما ایرانی ها یک ضرب المثلی داریم که می گوید مرغ همسایه غاز است و در مورد مربی هم اینطور است.

ناطق نوری ادامه داد: جلسه ای با کمیته ملی المپیک داشتیم و نظراتمان را گفتیم. اگر 500 میلیون تومان بدهند می توانیم یک مربی خوب خارجی را جذب کنیم اما خود فدراسیون بودجه ندارد تا بخواهد مربی خارجی بیاورد.

وی در مورد غیبت ملی پوشان نامدار ایران در مسابقات قهرمانی کشور و موضع گیری فدراسیون در این رابطه گفت: یک قهرمان که همیشه نمی تواند قهرمان باشد. در رشته های دیگر قهرمانان خیلی زود جای خود را به جوانان شایسته می دهند و این انتقال خیلی خوب انجام می شود اما در بوکس متاسفانه قهرمانان ما فکر می کنند که همیشه باید در تیم ملی باشند.

رییس فدراسیون بوکس در پاسخ به این سئوال که این نامداران می گویند در بازیهای آسیایی بودیم و خسته شده ایم و این دلیل غیبت است، گفت: مگر کوه کنده اند که خسته شده اند!؟ آنها چه کار کرده اند که اینگونه حرف می زنند؟ از بین همین نفرات اعزامی به اینچئون هم چندین نفر در این مسابقات حضور داشتند و تنها سه، چهار نفر غایب بودند. اگر خسته بودند چرا این چند نفر شرکت کردند و بقیه آنها خسته بودند؟

وی ادامه داد: نمی توانیم مقررات را زیر پا بگذاریم. آنها تافته جدا بافته نیستند و باید در مسابقات قهرمانی کشور شرکت می کردند. قهرمانان ما نباید خود را جدا از بوکس بدانند و در مسابقات شرکت نکنند. این نامداران باید در مسابقات جلوی جوانان مبارزه کنند ت ما بتوانیم آنها را محک بزنیم. در این مسابقات کادر فنی، متخصصان و کارشناسان این رشته و مسئولان فدراسیون حضور داشتند و این قهرمانان هم باید در مسابقات شرکت می کردند.

ناطق نوری گفت: این غایبان باید پرونده خود را که سابقه دار شده را پاک کنند. ما گفته بودیم که همه باید در این رقابتها شرکت کنند .آنها مگر نمی گویند بیمار و یا آسیب دیده بودند؟ در مسابقات شرکت می کردند و از پزشک حاضر در آنجا گواهی می گرفتند. آن وقت دیگر هیچ مشکلی در مسابقه ندادن آنها وجود نداشت. آنها با عدم حضور در این رقابتها به سابقه خودشان ضربه زدند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا اگر ملی پوشان غایب، عذرخواهی کنند می توانند دوباره به تیم ملی برگردند؟ گفت: با عذرخواهی که کار درست نمی شود. باید کمیته فنی تشکیل دهیم و صحبت ها و دلایل آنها را بشنویم. اگر نظر این اعضا مساعد بود این غایبان باید حتما در مسابقه انتخابی شرکت کنند و اگر برنده شدند می توانند به اردوها بیایند. در غیر این صورت جایی در تیم ملی ندارند. نمی توانیم حق نفراتی را که در مسابقات قهرمانی کشور حاضر بودند و مقام آوردند را نادیده بگیریم. ضمن آنکه اگر این نامداران قبلی هم نتوانند به اردوها بیایند آسمان به زمین نمی آید. مگر چه می شود؟

رییس فدراسیون بوکس تاکید کرد که هیچ کس بدون مسابقه انتخابی به تیم ملی نمی آید گفت: از بین نفرات غایب در مسابقات فقط غیبت احسان روزبهانی که در بلغارستان بود موجه است. بقیه غایبان باید دلیل قانع کننده بیاورند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۵ آذر ۱۳۹۳ / ۰۷:۵۹
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 93091508730
  • خبرنگار :