به مناسبت روز جهانی لغو برده‌داری؛

سازمان ملل از وجود 21 میلیون قربانی برده‌داری در جهان خبر داد

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد، در حال حاضر 21 میلیون تن در سراسر جهان قربانی بردگی هستند و از تمامی کشورهای عضو خواست تا برای نجات میلیون‌ها انسان از بردگی تلاش کنند.

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد، در حال حاضر 21 میلیون تن در سراسر جهان قربانی بردگی هستند و از تمامی کشورهای عضو خواست تا برای نجات میلیون‌ها انسان از بردگی تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سازمان بین‌الملل کار وابسته به سازمان ملل در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که در حال حاضر 21 میلیون تن زن، مرد و کودک قربانی بردگی هستند و حق زندگی و کار به شکل آزاد و برابر از آنها گرفته شده است.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در نشستی که این سازمان به همین مناسبت برگزار کرد، از تمامی رهبران، سرمایه داران، صاحبان مشاغل در سراسر جهان خواست تا از پدیده وحشیانه تجارت انسان، سوءاستفاده جنسی، کار کودکان، ازدواج اجباری و کودک سربازی جلوگیری کنند.

وی گفت: دولت‌ها، جوامع و بخش ویژه باید یک صف واحد را تشکیل دهند و تمامی انواع و اشکال بردگی را از بین ببرند.

بان کی مون ادامه داد: متاسفانه هیچ روزی وجود ندارد که ما شاهد تجارت زنان و فروختن آنها نباشیم یا اینکه نبینیم دختران جوان در معرض ازدواج اجباری، تجاوز جنسی یا سوء استفاده از آنها در مراکز فساد و فحشا قرار می‌گیرند. همچنین مردانی هستند که دور از خانواده‌هایشان در کارخانه‌ها و کارگاه‌هایی مخوف، مخفیانه بازداشت شده و مجبور به انجام کارهایی با مزد کم هستند.

دبیرکل سازمان ملل خاطرنشان کرد: به‌رغم اینکه 25 سال از تدوین توافقنامه حقوق کودکان گذشته اما هنوز می‌بینیم که دختران و پسران جوانانی در شرایط هولناک زندگی می‌کنند.

وی همچنین از کشورهای عضو سازمان ملل، تجار، موسسات و طرف‌های قادر به ایفای نقش در این زمینه خواست تا از صندوق سازمان ملل برای پایان دادن به بردگی حمایت کنند.

بان کی مون همچنین بر نیاز به ایجاد استراتژی‌های واضح و قانون‌های مستحکم و پایبندی به هماهنگی برای مقابله با چنین جنایتی تاکید و خواهان افزایش تلاش‌ها برای نجات میلیون‌ها قربانی بردگی شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۲ آذر ۱۳۹۳ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 93091207844
  • خبرنگار : 71516