معاون وزیر کشور خبر داد

لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها در دستور کار دولت

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: لایحه مدیریت شهری و درآمد پایدار شهرداری‌ها در دستور کار دولت است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: لایحه مدیریت شهری و درآمد پایدار شهرداری‌ها در دستور کار دولت است.

به گزارش سرویس «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، دکتر هوشنگ خندان‌دل در حاشیه جلسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با شهردار و شورای شهر مشهد و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کمیسیون‌های مختلف نظارت بر اقدامات عمرانی کشور، در عرصه‌های مختلف را در دستور کار قرار داده‌اند و ما از این موضوع استقبال می‌کنیم.

وی افزود: بازدید کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بافت فرسوده مشهد خوشبختانه با ایامی مقارن شده که بودجه سال 94 در حال تدوین است و همچنین مقدمات تدوین برنامه ششم توسعه نیز در دستور کار مجلس و دولت قرار گرفته است.

خندان‌دل اظهار کرد: به همین جهت موقعیتی فراهم شده که مسائل عمرانی کشور مدنظر قرار بگیرد و طبیعتا برگزاری جلساتی از این دست می‌تواند در این مسیر راهگشا باشد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با اشاره به لایحه مدیریت شهری گفت: این لایحه در دستور کار ما قرار دارد که موجب می‌شود تا بخش‌های بزرگتری در حوزه وظایف شوراها و شهرداری‌ها قرار بگیرد که مفهوم مدیریتی یکپارچه شهری نیز همین است.

وی خاطرنشان کرد: لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها نیز در دستور کار ماست که این موضوع نیز می‌تواند یکی از مشکلات قدیمی شهرداری‌ها را حل کند و زمینه را برای کاهش وابستگی شهرداری‌ها به بودجه جرایم ساختمانی و صدور مجوزهای ساختمانی و در واقع مردم کاهش دهد.

خندان‌دل در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش میزان تسهیلات خرید مسکن تصریح کرد: امروز کشور بیش از همیشه به رونق اقتصادی احتیاج دارد و حوزه‌های مختلف برای ایجاد رونق نیازمند افزایش تسهیلات بانکی هستند که این تسهیلات می‌تواند راهگشای بخش‌های مختلف در این مسیر به شمار برود.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲ آبان ۱۳۹۳ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 93080200391
  • خبرنگار :