تقدیر موسوی جزایری از ارتش و سپاه

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با بیان این‌که در سراسر دنیا و به‌ویژه در منطقه ما، کشورهای همسایه در آتش ناامنی و جنگ می‌سوزند، گفت: فقط مردم ایران اسلامی در کمال امنیت و آرامش زندگی می‌کنند که این را مدیون ایمان، شجاعت، شهامت و ایثارگری نیروهای مسلح ارتش و سپاه هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با بیان این‌که در سراسر دنیا و به‌ویژه در منطقه ما، کشورهای همسایه در آتش ناامنی و جنگ می‌سوزند، گفت: فقط مردم ایران اسلامی در کمال امنیت و آرامش زندگی می‌کنند که این را مدیون ایمان، شجاعت، شهامت و ایثارگری نیروهای مسلح ارتش و سپاه هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خوزستان - آیت‌الله سید‌محمدعلی موسوی‌جزایری امروز(31 شهریور) در مراسم رژه نیروهای مسلح استان خوزستان که همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز برگزار شد، با قدردانی از نیروهای ارتش و سپاه آنان را سوار بر اریکه قدرت دانست و اظهار داشت: امروز به برکت اقتدار نیروهای مسلح، ملت و نظام جمهوری اسلامی در اوج اقتدار است.

وی با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین(ع) که «الجُنُوُد بِإذنِ اللَّهِ حُصُونُ الرَّعیَّةِ وَ زَینُ الوُلاةِ وَ عِزُّالدِّینِ وَ سُبُلُ الأَمنِ وَ لَیسَ تَقُومُ الرَّعِیِّةُ إلّا بِهِم؛ سربازان، به اذن خداوند، دژ مردم، زینت زمامداران، مایه عزّت دین و امنیّت هستند و کار مردم، جز به آنان استوار نمی‌شود»، افزود: زمانی که جنگ تحمیلی آغاز شد در دل همه ما نسبت به کشورهای همسایه چیزی جز محبت و دوستی نبود. اما در دل این همسایه دشمن یعنی حزب بعث جنایتکار کینه و عداوت وجود داشت.

امام جمعه اهواز ادامه داد: آن‌ها حمله وسیع و ددمنشانه‌ای را در جنگی نابرابر در حالی‌که آمادگی کامل داشتند و ما بدون آمادگی بودیم آغاز کردند. طبیعی بود که در آغاز فشار زیادی بر ما وارد شد و در اینجا بود که دفاع مقدس خود را نشان داد.

آیت‌الله موسوی‌جزایری افزود: زنان، مردان، جوانان و پیران در استان خوزستان در صحنه دفاع مقدس شرکت کردند و راه را بر دشمن سد کردند و شهدای بسیاری نیز تقدیم شد. البته دشمن صدمات بسیاری را به ما تحمیل کرد اما دفاع ما مقدس بود و جنگ دشمن نیز جنایتی بسیار بزرگ.

نماینده ولی‌ فقیه در استان خوزستان با اشاره به گذشت سی و چهار سال از 31 شهریور سال 59، اظهار داشت: در آن روز پدران و مادران و بزرگان ایستادگی و مقاومت بسیاری را از خود نشان دادند که باعث شد بر دشمن پیروز شویم و این پیروزی نتیجه رشادت‌ها و شجاعت‌های شهدایی بود که اقتدار امروز را سبب شدند.

وی با بیان این‌که سراسر دنیا به‌ویژه در منطقه ما کشورهای همسایه در آتش ناامنی و جنگ می‌سوزند، گفت: فقط مردم ایران اسلامی در کمال امنیت و آرامش زندگی می‌کنند که این را مدیون ایمان، شجاعت، شهامت و ایثارگری نیروهای مسلح ارتش و سپاه هستیم.

آیت‌الله موسوی‌جزایری خطاب به نیروهای مسلح حاضر در رژه گفت: ایران اسلامی کشور امام زمان(عج) است و شما مفتخر به سربازی صاحب‌الزمان(عج) هستید.

نماینده ولی‌ فقیه در استان خوزستان با بیان پرسش «از شهدا چه آموخته‌اید؟»، اظهارکرد: این پرسش از طریق صدا و سیما و سامانه مخصوص به آن منعکس شده است و از مردم می‌خواهم که در این مسابقه فرهنگی شرکت کرده و نظرات خود را اعلام کنند.

در این مراسم آیت‌الله سیدعلی شفیعی و آیت‌الله محسن حیدری، منتخبین مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ارزانی بیرگانی فرماندار اهواز، معاونان استاندار، نماینده دادگستری خوزستان و سردار خادم ‌سید‌الشهدا حضور داشتند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 93063118421
  • خبرنگار :