درپی اعلام دریافت کارمزد از صاحبان کارت‌خوان‌ها مطرح شد

اضافه شدن هزینه‌های سربار به خریداران به دلیل استفاده از کارت‌خوان

با توجه به اینکه قرار است از آبان ماه از صاحبان دستگاه‌های کارت‌خوان کارمزد دریافت شود اصناف نسبت به این موضوع اقبال خوبی ندارند و می‌گویند صاحبان دستگاه‌های کارت خوان که باید کارمزد بپردازند، طبیعی است که این میزان را از کارت مشتریان کسر می‌کنند و این موضوع هزینه‌های سرباری را به دو طرف تحمیل می‌کند.

با توجه به اینکه قرار است از آبان ماه از صاحبان دستگاه‌های کارت‌خوان کارمزد دریافت شود اصناف نسبت به این موضوع اقبال خوبی ندارند و می‌گویند صاحبان دستگاه‌های کارت خوان که باید کارمزد بپردازند، طبیعی است که این میزان را از کارت مشتریان کسر می‌کنند و این موضوع هزینه‌های سرباری را به دو طرف تحمیل می‌کند.

اسدالله احمدی‌شهریور، رییس اتحادیه صنف اغذیه فروشان و مواد غذایی تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره اینکه صاحبان کارت‌خوان‌ها از آبان ماه باید کارمزد بپردازند، ضمن اظهار مخالفت نسبت به این موضوع، گفت: بدون شک دریافت کارمزد، مشکلاتی را برای واحد صنفی و خریدار ایجاد می‌کند و دوباره عقب‌گرد خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جامعه به سمتی حرکت می‌کند که کمتر از پول نقد برای خرید استفاده می‌شود، اظهار کرد: به دلیل راحتی در حمل کارت بانکی، امنیت، خرید آسان، در دسترس بودن و با توجه به اینکه در خرید کارتی نیاز به پول خرد نیست همه تمایل به خرید از طریق کارت دارند و این در حالی است که با دریافت این کارمزد شاید عده‌ای از پول نقد استفاده کنند و دوباره عقب‌گرد خواهیم داشت.

احمدی‌شهریور تاکید کرد: بهتر است مسئولان بگذارند روالی که تاکنون وجود داشت ادامه یابد و مشکلاتی برای اصناف رقم نزنند.

رییس اتحادیه صنف اغذیه فروشان و مواد غذایی تهران خواستار شد این موضوع مورد بررسی و تجدید نظر قرار گیرد.

طبق اعلام مدیر عامل شاپرک باید برای ارائه هر خدمتی هزینه‌ای پرداخت شود و نمی‌توان آن را رایگان به دست آورد و با توجه به این که تاکنون هزینه کارمزد مربوط به کارت‌خوان فروشگاه‌ها از سوی بانک مرکزی پرداخت می‌شد، با هدفمند کردن این کارمزدها، یارانه آن را حذف می کنیم و بر عهده پذیرنده (صاحب) دستگاه قرار دهیم.

به گفته قادری رقم کارمزد منوط به تصمیم شورای پول و اعتبار است و ساز و کارهایی در نظر گرفته شده که در فضای رقابتی، هر دستگاه و سازمانی که بهتر خدمات ارائه کند از استقبال بیشتری از سوی مردم نیز برخوردار شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۹ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 93062916892
  • خبرنگار :