کارگردان «دردسرهای عظیم»:

خوشحالم مردم ما را می‌بینند!

برزو نیک‌نژاد طنز را به در بسیاری از موقعیت‌های زندگی روزمره ایرانیان مستتر دانست و گفت: جنس شوخی‌های "دردسرهای عظیم" مانند طنز قصه‌هایی است که بسیاری از ما داریم.

برزو نیک‌نژاد طنز را به در بسیاری از موقعیت‌های زندگی روزمره ایرانیان مستتر دانست و گفت: جنس شوخی‌های "دردسرهای عظیم" مانند طنز قصه‌هایی است که بسیاری از ما داریم.

به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، برزو نیک‌نژاد، کارگردان مجموعه تلویزیونی "دردسرهای عظیم" که هر شب ساعت 21 از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود، با اشاره به اهمیت بیشتر سریال‌سازی نسبت به فیلم‌سازی به دلیل ارتباط با مخاطبانی بیشتر گفت: خوشحالم از این که مردم ما را می‌بینند. "دردسرهای عظیم" یک ملودرام خانوادگی اجتماعی است. تماشاگر ایرانی بسیار باهوش و فهیم است و وقتی با 75 میلیون مخاطب سر و کار داری دیگر نمی‌توانی حتی یک پلان را هم شوخی بگیری. مخاطبی که باهوش است، تداوم حس بازیگر را می‌فهمد و می‌داند که بازی او با کارهای دیگرش تفاوت دارد یا نه؛ زیرا او همیشه به خاطر سرگرمی یک سریال را دنبال نمی‌کند.

وی درباره روند فیلمنامه‌نویسی همزمان با تصویربرداری، بیان کرد: اگرچه نوشتن فیلمنامه همزمان با تولید در حال حاضر یک رویه شده است، اما هر چیزی به یک زیرساخت و بسترسازی نیاز دارد. حتی همین خبر که بلافاصله بعد از رویداد بازتاب پیدا می‌کند، برای اعلام آن گروه تحقیقی تصمیم‌گیری کرده‌اند، گزارشگرانی باتجربه آن را روایت می‌کنند و از افرادی در پردازش خبر استفاده می‌شود که کارشان را بلد هستند. بنابراین نمی‌توانیم به مسائل ساده نگاه کنیم.

نویسنده سریال "روزهای بد در" با تاکید بر این که بازی بازیگران در این سریال یکدست و متفاوت از سایر کارهایشان است، ادامه داد: سعی کرده ایم بازی بازیگران در این سریال یکدستی خاصی داشته باشد. بازی آقای هاشمی که جای خود دارد. ایشان بازیگری حرفه‌ای با پیشینه‌ای که برای همه خاطره انگیز است، هستند.

وی در ادامه طنازی را یکی از ویژگی‌های ایرانیان دانست و افزود: به نظر من جنس شوخی های "دردسرهای عظیم" مانند طنز قصه‌هایی است که بسیاری از ما داریم. ادبیات طنز ما سرشار از کنایه ها، ابهامات و تکیه کلام هاست. برای مثال اتوبوسی را تصور کنید که پیرمردی در آن نشسته و خسته به نظر می‌رسد. ناگهان کیسه‌های خرید او پاره می شود و همه ناراحت هستند اما او خود شوخی می‌کند و می خندد و دیگران را هم به خنده وا می دارد. ممکن است شب هنگام یکی از مسافرانی که این صحنه را دیده اتفاق را مرور و به این فکر کند کجای این اتفاق طنز را در خود مستتر داشت. در حالی که اتفاق کاملا ناراحت‌کننده بوده است اما بیان شیرین پیرمرد موقعیتی طنز خلق کرده است. در سریال "دردسرهای عظیم" هم مشابه این موقعیت‌ها ایجاد می‌شود و در حالی که یک موقعیت ممکن است حتی تلخ هم باشد، روایتی طنز بیننده را به خنده دعوت می کند و برای ما همین بس است که در میان شلوغی های هر روزه ساعتی را که بیننده خسته است خنده ای به لبانش بنشانیم.

مجموعه تلویزیونی "دردسرهای عظیم" به تهیه‌کنندگی ایرج محمدی و مهران مهام شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت 21 و خلاصه آن جمعه ها ساعت 22:30 پخش می شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۹ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 93060905112
  • خبرنگار :