رییسی:

احکام متقن اضطراب‌های اجتماعی را کنترل می‌کند

دادستان جدید کل کشور گفت:‌ اضطراب‌های عمومی با یک حکم قاطع مهار می‌شوند؛ در واقع نوسانات اجتماعی با احکام متقن قضات حفظ می شوند.

دادستان جدید کل کشور گفت:‌ اضطراب‌های عمومی با یک حکم قاطع مهار می‌شوند؛ در واقع نوسانات اجتماعی با احکام متقن قضات حفظ می شوند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رییسی در مراسم تودیع خود از سمت معاون اولی قوه قضاییه و معارفه اش به عنوان دادستان کل کشور گفت: با توجه به بضاعت کمی که دارم امیدوارم توانسته باشم رضایت رئیس دستگاه قضا را در سمت معاون اولی برآورده کنم و از کوتاهی‌های پیشامده از ایشان عذرخواهی می کنم.

وی ادامه داد:‌ از اینکه اعتماد آیت الله آملی لاریجانی نسبت به بنده تداوم یافت کمال تشکر را دارم و امیدوارم خداوند توفیق دهد تا آنچه انتظار ایشان است را برآورده کنم.

دادستان جدید کل کشور تصریح کرد: ظرفیتی که در زمان مدیریت آیت الله آملی لاریجانی در دادستانی کل کشور و دیوان عالی کشور احیا شد مسئله نظارت بود و فکر می کنم باز هم جا دارد که نظارت را در این راستا افزایش دهیم.

رئیسی خاطرنشان کرد: احکام قضات باید متقن باشد؛ زیرا نوسانات اجتماعی با احکام قضات حفظ می‌شود. اضطراب‌های عمومی با یک حکم قاطع مهار می‌شود، البته به تعبیر دیگری می‌توان گفت احکام متقن کوه‌های استواری هستند که اضطراب‌های اجتماعی را کنترل می‌کنند.

وی گفت:‌ مسئله امنیت اجتماعی، مسئله ای است که حتی مقام معظم رهبری در دور دوم ریاست آیت الله آملی لاریجانی به آن تأکید داشته اند.

معاون اول سابق دستگاه قضایی اظهار کرد: در حوزه‌هایی که تصمیم‌سازی صورت می‌گیرد موضوع امنیت جزو موضوعات محوری قرار می‌گیرد و دستگاه قضایی و دادستانی کل کشور با صلابت در مقابل اخلال گران خواهند ایستاد و برخورد قاطعی با آنها انجام خواهند داد.

رییسی درباره ورود دستگاه قضایی به مسئله مواد مخدر گفت: کارنامه دستگاه قضایی در رابطه با این موضوع بسیار درخشان است؛ چرا که در این راستا برخورد قاطعی با قاچاقچیان مواد مخدر صورت گرفته است، اما باز هم نیازمند اتاق فکر در این رابطه هستیم. موضوع مبارزه با مواد مخدر با همان جدیت ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: حقوق عمومی نیز بسیار حائز اهمیت است و از جایگاه دادستان کل کشور با تضیع کنندگان این حقوق قطعاً‌ برخورد خواهد شد.

دادستان جدید کل کشور با اشاره به مسئله فضای مجازی نیز گفت:‌ مسئله فضای مجازی نیز امروز مورد تأکید دوستانمان در دادستانی کل کشور قرار دارد. آزاد گذاشتن آنچه که با اخلاق عمومی در تضاد است نیز به بحث حقوق عامه مربوط می‌شود که این موضوع هم مورد تأکید ما قرار دارد.

رئیسی ضمن تشکر از رئیس دستگاه قضا برای انتخاب شایسته حجت الاسلام و المسلمین اژه ای به عنوان معاون اول دستگاه قضا گفت: این انتخاب، انتخاب به موقع و بسیار خوبی بود و با اعتمادی که وجود دارد ان شاءالله آیت الله آملی لاریجانی بتواند دستگاه قضا را آنچنان که مورد انتظار مقام معظم رهبری است هدایت کنند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۶:۰۶
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 93060201257
  • خبرنگار : 71411