ارائه 559 مقاله در کنفرانس ملی «مهندسی برق و الکترونیک ایران»

ششمین کنفرانس ملی مهندسی برق و الکترونیک ایران با حضور دکتر احمدیان، معاون سازمان انرژی هسته‌ای ایران و جمعی از استادان و اندیشمندان در حوزه برق در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد برگزار شد.

ششمین کنفرانس ملی مهندسی برق و الکترونیک ایران با حضور دکتر احمدیان، معاون سازمان انرژی هسته‌ای ایران و جمعی از استادان و اندیشمندان در حوزه برق در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پژوهشی ایسنا منطقه خراسان، دکتر محمد احمدیان در این همایش بر سرمایه گذاری و توسعه انرژی‌های نو مانند انرژی هسته‌ای تاکید کرد و گفت: استفاده از انرژی هسته‌ای در کشور ما بر پایه علمی است.

معاون سازمان انرژی هسته‌ای ایران افزود: تا سال 1357 بیش از 12 توافقنامه با کشورهای خارجی برای احداث نیروگاه هسته‌ای داشته‌ایم که باید وارد فاز اجرایی می‌شد.

وی افزود: مجموعا در دنیا 429 نیروگاه با ظرفیت 380 هزار مگاوات برق هسته‌ای در حال بهره‌برداری است و هم اکنون 76 واحد در حال احداث و 95 واحد نیز در دست برنامه‌ریزی است.

وی با تاکید بر توسعه برق هسته‌ای گفت: طبق مطالعات انجام شده تا سال 1405 باید حداقل از 123 هزار مگاوات برق مورد نیاز کشور، 12 درصد توسط برق هسته‌ای تأمین شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد و رئیس همایش نیز گفت: این دانشگاه با قدمت 29 ساله توانسته است تاکنون بیش از 12 هزار فرهیخته را به جامعه تحویل دهد و هم اکنون با داشتن 40 رشته در مقطع کاردانی و کارشناسی و 15 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و یک رشته برق کنترل در مقطع دکتری با ظرفیت هفت نفر یکی از بزرگترین واحدهای دانشگاهی در خراسان بزرگ است.

دکتر سید حسین مجتبوی افزود: با توجه به زیرساخت‌های مناسب و وجود آزمایشگاه‌های مدرن در زمینه برق پیگیر راه‌اندازی رشته دکتری الکترونیک در آینده نزدیک هستیم.

وی گفت: با توجه به اینکه تبلیغات این کنفرانس فقط در فضای مجازی بوده است، بیش از یک هزار و 462 مقاله که عمدتا از استادان و دانشجویان مقاطع تکمیلی دانشگاه‌های سراسر کشور هستند به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد تصریح کرد: این مقالات توسط 100 داور مورد بررسی و نهایتا 559 مقاله پذیرفته شده است.

وی در مورد مهمترین هدف برگزاری کنفرانس‌ها نیز خاطرنشان کرد: بعد از برگزاری اولین کنفرانس در سال 85 و امروز ششمین کنفرانس آن، دریافت مجوز ایجاد رشته دکتری برق بعد از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مهمترین هدف ما بوده است.

مجتبوی افزود: بیش از 120 مقاله از استادان و دانشجویان در مجلات علمی معتبر داخلی و خارجی چاپ شده و امروز نیز با افزایش 60 درصدی تعداد و کیفیت مقالات ارسالی مواجه شده‌ایم.

وی همچنین گفت: با توجه به وجود بسترهای مناسب قصد داریم در آینده نزدیک بخش الکترونیک کنفرانس را نیز فعال کنیم.

ششمین کنفرانس ملی مهندسی برق و الکترونیک ایران که فعالیت خود را از 28 مرداد ماه آغاز کرده تا روز پنج شنبه، 30 مردادماه ادامه دارد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 93052915297
  • خبرنگار :