آزادراه تهران – شمال یک گام به جلو

با همزمان شدن تغییرات مدیریتی در بنیاد مستضعفان مشکل فاینانس چینی‌ها نیز در حال حل شدن است و شاید این تداخل سیر ساخت آزادراه تهران – شمال را هموار کند.

با همزمان شدن تغییرات مدیریتی در بنیاد مستضعفان مشکل فاینانس چینی‌ها نیز در حال حل شدن است و شاید این تداخل سیر ساخت آزادراه تهران – شمال را هموار کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ساخت قطعه نخست آزادراه تهران – شمال در قراردادی رسمی به بنیاد مستضعفان سپرده شده و این بنیاد با مشارکت وزارت راه و البته فاینانس چینی اجرای کار را در دست دارد؛ قطعه‌ای که احداث آن در سال‌های گذشته به دلایل مختلف به تاخیر افتاده است.

بنیاد مستضعفان در طول سال‌های گذشته تنها ضلع این مثلث بود که حد زیادی از تعهدات خود را در پروژه اجرا کرده اما در دیگر سو وزارت راه به دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای و طرف چینی به دلیل دشواری انتقال فاینانس نتوانستند در زمان مدنظر تعهدات خود را انجام دهند.

در این میان برخی اختلاف نظرها بین بنیاد و پیمانکار پروژه نیز باعث شد آینده این آزادراه با ابهامات دیگری مواجه شود؛ ابهاماتی که با آمدن سعیدی‌کیا به بنیاد مستضعفان امیدها برای کنار رفتنش افزایش یافت.

پس از این با لغو محدودیت‌های فاینانس چین، آخرین خبرها حکایت از سرعت گرفتن کار پیمانکار در قطعه اول آزادراه تهران – شمال دارد.

بنیاد نیز آخرین طرح‌های خود برای این قطعه و قطعات دو و سه به وزارت راه ارائه کرده و در صورت موافقت دولت، برنامه‌هایی برای ساخت این قطعه‌ها نیز ارائه خواهد شد.

با این وجود با توجه به محدودیت‌های عمرانی وزارت راه به نظر می‌رسد همچنان اولویت دولت در توسعه راه‌های موجود و فعال این مسیر خلاصه شود.

آخوندی در یکی از آخرین اظهارنظرهای خود نیز توسعه محورهای هراز و قزوین – رشت را از برنامه‌های اصلی وزارت راه عنوان کرده بود.

این مساله نشان می‌دهد نگاه دولت در به ثمر رساندن پروژه‌هایی است که در کوتاه مدت امکان نتیجه بخش شدن دارند و شاید آزادراه تهران – شمال در این برنامه نگنجد هر چند توافق دولت و بنیاد مستضعفان احتمال گشایش در این پروژه را بالا خواهد برد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ / ۰۹:۲۲
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 93052411918
  • خبرنگار : 71474