نماینده یزد:

راهکار حل مشکل غزه را باید در درون خود فلسطین جستجو کرد

نماینده مردم یزد در مجلس گفت: استکبار جهانی در پی آن است که جنگ بین تمدنی را به جنگ داخل تمدنی تبدیل کند لذا در صدد اختلاف و ایجاد بی ثباتی در کشورهای اسلامی برآمده است.

نماینده مردم یزد در مجلس گفت: استکبار جهانی در پی آن است که جنگ بین تمدنی را به جنگ داخل تمدنی تبدیل کند لذا در صدد اختلاف و ایجاد بی ثباتی در کشورهای اسلامی برآمده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری ایسنا، جوکار در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استکبار با هدف انحراف از شکل‌گیری بیداری اسلامی که نوید بخش دوران پایانی استعمار غرب بود و با هدف ایجاد محیط امن برای غرب و مصونیت‌بخشی به رژیم صهیونیستی سیاست اختلاف افکنی میان مسلمانان را آغاز کرد.

وی افزود: در شرایط فعلی نیز شاهد شکل گیری گروههای خشن و تکفیری در منطقه هستیم که هدفشان تضعیف جهان اسلام و تضعیف درونی کشورهای مسلمان ونهایتا غفلت مسلمانان از دشمن اصلی یعنی شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی است.

وی افزود:جنایات امروز در سوریه ، عراق ، لیبی ، مصر و سایر نقاط جهان اسلام دستاورد خیانت سران کشورهای اسلامی و خباثت مثلث شیطان بزرگ استعمار پیر و صهیونیست بین‌الملل است که این کشتار وجنایت وتامین منابع مالی آن و اجرای آن توسط به اصطلاح مسلمانان صورت می‌گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تراژدی غزه گفت: در این ایام ظلم دیگری به پیکر جهان اسلام وارد شد و مردم مسلمان غزه مورد کشتار بیرحمانه قرار گرفتند، در حالی که گناه آنان چیزی جز درخواست برای حفظ حقوق حقه خود در سرزمین و خانه خود نیست و پاسخ این درخواست نیز هزاران تن مواد انفجاری است که توسط رژیم صهیونیستی برسر مردم ریخته شد‌، مردمی که در محیط جغرافیایی کوچک، محصور هستند.

نماینده مردم یزد تاکید کرد: نهادهای بین‌المللی با حمایت آمریکای جنایتکار و با رهاسازی افسار این سگ هار دست او را برای هر جنایتی باز گذاشته‌اند؛ نمی‌توان به این رویه عنوان جنگ داد، زیرا جنگ در میادین نبرد و بین دو نیروی نظامی صورت می‌گیرد، اما اتفاقات غزه یک جنایت ضدبشری است و با وجود این شرایط مسلمانان غزه در مقابل پلیدی و ناپاکی و کینه رژیم صهیونیستی نسبت به مسلمانان دفاعی ایثاگرانه و مقتدرانه از خود نشان داده‌اند.

وی با بیان اینکه راهکار حل مشکل غزه را باید در درون خود فلسطین جستجو کرد، توضیح داد: راهکار رهبر معظم انقلاب مبنی بر تسلیح کرانه باختری راهکاری اساسی برای نابودی رژیم صهیونیستی است، امروز همه دوستداران ملت فلسطین به ویژه ملت ایران وظیفه دارند با ارسال کمک و تسلیح به موقع مردم فلسطین با یک اقدام هماهنگ نابودی این رژیم پلید را رقم زده و برای همیشه جهان اسلام را از شر این موجود پلید رها سازند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مسائل حوزه‌ی انتخابیه گفت: طرح اصلاح حوزه‌های انتخابیه براساس اصل 64 قانون اساسی است که براساس آن در هر دوره براساس شرایط سیاسی و جمعیتی کشور می‌تواند 20 نفر به تعداد نمایندگان افزوده شود، اما در مجلس هشتم به دلیل شرایط موجود این طرح در صحن علنی مجلس از دستور خارج شد.

وی افزود: این طرح در کمیسیون شوراها و در جلسات مختلف به نتیجه رسید و موجب اعتراض مسئولان و مردم در شهرستان‌های مختلف شده بود که در راهپیمایی روز قدس نیز بازتاب نامطلوبی داشت.

جوکار با بیان اینکه لازم است کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس این طرح را به گونه‌ای مدیریت کند که با رعایت حقوق قانونی مردم و بر اساس عدالت اصلاحات لازم صورت گیرد که کمترین هزینه را برای نظام در بر داشته باشد، افزود: مردم حق دارند که در فرصت‌های لازم با نماینده خود ارتباط داشته باشند.

وی با اشاره به مسئله مربیان پیش‌دبستانی و شرکتی گفت: در حال حاضر نیاز مبرم به معلم وجود دارد و این معضل به خوبی هویداست، البته مجلس قانون مربوطه را تصویب کرده اما مربیان پیش‌دبستانی همچنان سرگردانند، چرا نباید قانون مربوط به مربیان پیش‌دبستانی و شرکتی اجرا شود، لذا از وزارت آموزش و پرورش و معاون برنامه‌ریزی و راهبردی رئیس جمهور درخواست داریم که اقدام لازم را در این زمینه انجام و وضعیت مربیان پیش‌دبستانی و شرکتی را تعیین تکلیف کنند.

جوکار در پایان خاطرنشان کرد:‌ با توجه به خشکسالی 17 ساله اخیر و کاهش نزولات آسمانی لازم است در تخصیصات عمرانی استان یزد این موضوع دیده شود، ضمن آن که در حال حاضر استان یزد با بحران کم‌آبی مواجه است و آب بیش از 20 روستای استان یزد با تانکر تامین می‌شود و اغلب شهرهای استان نیز از خشکسالی رنج می‌برند و این در حالی است که مردم مظلوم یزد حق استفاده از آب سالم را دارند و باید دولت اهتمام لازم را برای تامین منابع آب داشته باشد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 93051909249
  • خبرنگار : 71184