عید سعید فطر، جشن پیروزی انسان در مسیر بندگی

امام جمعه‌ی موقت شهرکرد عید سعید فطر را جشن پیروزی انسان در مسیر بندگی دانست و بر لزوم حفظ دستآوردهای معنوی ماه مبارک رمضان و استمرار طلب مغفرت الهی تأکید کرد.

امام جمعه‌ی موقت شهرکرد عید سعید فطر را جشن پیروزی انسان در مسیر بندگی دانست و بر لزوم حفظ دستآوردهای معنوی ماه مبارک رمضان و استمرار طلب مغفرت الهی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه‌ی چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام «سیدابوالحسن فاطمی»امروز(سه‌شنبه هفتم مردادماه) در خطبه‌های نماز عید سعید فطر با تبریک این عید خجسته به ملت بزرگ ایران و همه‌ مسلمانان عالَم، این روز بزرگ را عید شکر، سپاس، بندگی و مقابله با هوای نفس خواند و آحاد مردم را به حفظ دستآوردهای معنوی ماه مبارک رمضان و استمرار طلب مغفرت الهی توصیه و سفارش کرد.

وی آحاد مردم را به رعایت تقوای الهی و تلاش بر حفظ و تداوم نورانیت و طهارت معنوی ماه مبارک رمضان در ابعاد فردی و اجتماعی دعوت و خاطرنشان کرد: عید سعید فطر، عید بزرگ مسلمانان جهان و نمونه‌ی بارز تقوای الهی است.

حجت‌الاسلام فاطمی عید سعید فطر را جشن پیروزی انسان در مسیر بندگی دانست و ایجاد، تقویت، استمرار و استحکام تقوای الهی در دل و جان را یکی از مهم‌ترین اهداف روزه‌داری برای انسان دانست.

وی ترک لذت‌های مادی، تلاوت قرآن، آشنایی با معارف و مفاهیم قرآنی، ذکر، دعا، تضرع و توجه به خدای متعال در شب‌های قدر را زمینه‌ساز نورانیت قلبی و نزاهت روحی انسان برشمرد.

حجت‌الاسلام فاطمی با اشاره به مشکل بزرگ و جدی کم‌آبی در کشور خاطرنشان کرد: متأسفانه دریاچه‌ها و منابع آبی غنی نه تنها در استان آب‌خیز چهارمحال و بختیاری بلکه در سطح کلان کشور در حال خشک شدن هستند و مسأله‌ی کم‌آبی به شدت در کشور نمود یافته است.

وی با بیان اینکه متأسفانه مناطق آبخیز و حاصلخیز چهارمحال و بختیاری بعلت نبود آب در معرض خشکی و نابودی هستند، گفت: دشت‌های حاصلخیزی در این استان وجود دارد که با دشت‌های بزرگ کشوری هم‌چون مغان و اردبیل برابر و همراهی می‌کنند اما متأسفانه هم‌اکنون در حال خشک شدن هستند.

حجت الاسلام فاطمی ریشه‌ی کم‌آبی در کشور را اسراف و هدردادن بی‌رویه‌ی منابع آبی دانست و با بیان اینکه مصرف بی‌رویه و اسراف آب به یک بیماری و معضل در کشور تبدیل شده است، صرفه‌جویی، رعایت و استفاده‌ی صحیح از منابع آبی را خواستار شد.

وی با تأکید بر اینکه متولیان امر در حفظ و صیانت از منابع آب موظف و مسئول هستند، به نقش اثرگذار مردم در جلوگیری از هدر رفت آب اشاره و خاطرنشان کرد: مردم باید در مصارف شخصی و دیگر موارد صرفه‌جویی را سرلوحه‌ی کار خود قرار داده و قدر این نعمت الهی را بدانند.

امام جمعه موقت شهرکرد آب را مایه‌ی حیات، شادابی و نشاط جامعه دانست و با تأکید بر اینکه نبود آب زندگی را با مشکل و معضلات جدی مواجه می‌کند، در ادامه بر صرفه‌جویی و مصرف صحیح از این نعمت الهی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس آموزه‌های دینی، خشک شدن و از میان رفتن منابع آبی نتیجه‌ی اعمال و رفتار ما انسان‌هاست، کفران نعمت، ناسپاسی و هدر دادن نعمت‌های الهی را موجب خشم و کم شدن لطف و عنایت الهی بر انسان دانست و گفت: کمبود بارش‌ها و خشک شدن آب دریاها و رودخانه نتیجه این غفلت‌‎ها و بی‌توجهی‌هاست.

حجت‌الاسلام فاطمی با بیان اینکه متأسفانه مردم ما در هدر دادن و ناسپاسی نعمت‌های الهی بسیار جلو زده‌اند، ادامه داد: متأسفانه ناسپاسی از نعمت‌های الهی در اقشار ثروتمند جامعه به‌شدت افزایش یافته است و نعمت‌های نیمه رایگان در اختیار مردم به شکل نامطلوبی هدر داده می‌شود.

امام جمعه موقت شهرکرد در ادامه یکی از تلاش‌های مجاهدانه‌ی ملت در ماه مبارک رمضان را حضور سرافرازانه در راهپیمایی روز جهانی قدس برشمرد و افزود: ملت ایران با این راهپیمایی سراسری، زنده‌بودن و ایستادگی ملی را در خصوص‌ یکی از مسائل مهم جهان و تاریخ اسلام، ثابت کرد و حقیقتاً با هیچ زبانی نمی‌توان اهمیت این حرکت را توصیف کرد.

وی با بیان اینکه جهان اسلام و در رأس آنها حضرت امام زمان(عج) از مشکلات و فشارها بر مردم بی‌گناه فلسطین غمگین و نارحت هستند، یادآور شد: متأسفانه فجایع بزرگی توسط منحرفان و جنایتکاران غاصب اسرائیلی و در رأس آنها آمریکا انجام شده که دل امام زمان را به درد آورده است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۷ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 93050703274
  • خبرنگار :