سرنوشت مبهم آثار تناولی در موزه‌ امام علی (ع)

یک هنرمند که به عنوان عضو شورای انتخاب و پالایش آثار موزه‌ی امام علی(ع)، انتخاب شده است، می‌گوید شورای بررسی آثار موزه، نمی‌دانند قرار است با این آثار چه کنند.

یک هنرمند که به عنوان عضو شورای انتخاب و پالایش آثار موزه‌ی امام علی(ع)، انتخاب شده است، می‌گوید شورای بررسی آثار موزه، نمی‌دانند قرار است با این آثار چه کنند.

ابراهیم حقیقی - گرافیست پیشکسوت - در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ اظهار کرد: من به همراه عده‌ای از هنرمندان در حال بررسی آثار گنجینه‌ی موزه‌ی امام علی(ع) هستیم تا آن‌ها را پالایش کنیم.

او درباره‌ی نحوه‌ی پالایش آثار گنجینه‌ی موزه توضیح داد: ما آثار را نگاه و بررسی می‌کنیم و آن‌ها را از هم تفکیک می‌کنیم ولی خبر نداریم قرار است با آثار چه شود؟ مسؤولین سازمان فرهنگی هنری شهرداری در این خصوص باید صحبت کنند. ‌ما فقط وظیفه‌ی بازشناسی و تفکیک را به عهده داریم.

این هنرمند در پاسخ به این سوال که تا کنون چه میزان از کار پیش رفته است، ‌گفت: تا کنون هشت جلسه برای بررسی آثار برگزار شده و فقط یک جلسه باقی مانده است.

به گزارش ایسنا، روز گذشته خبر رسید که گنجینه‌های هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تشکیل شورایی مرکب از استادان برجسته و کارشناسان پیشکسوت اقتصاد هنر ساماندهی و پالایش می‌شود و ابراهیم حقیقی عضو انجمن بین‌المللی طراحان گرافیک، نعمت‌الله کیکاووسی متخصص هنرهای صناعی و سنتی، ایرج اسکندری نقاش و عضو هیات علمی دانشگاه هنر، غلامرضا نامی نقاش برجسته، یعقوب امدادیان نقاش پیشکسوت و مدیر نگارخانه هور و علیرضا کاظمی مدیر نگارخانه شمسه شش عضو این شورا هستند.

این موزه همان‌جایی است که آثار پرویز تناولی که اخیرا مورد مناقشه بسیار بین این هنرمند و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران قرار گرفته بود، به آن‌جا منتقل شده و چندی پیش هم شایعه‌ی فروش آن‌ها در گرفته بود که البته مسؤولان موزه آن‌را تکذیب کردند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۵ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 93050502490
  • خبرنگار : 71464