اولاند: تحویل "میسترال" بستگی به رویکرد روسیه در قبال اوکراین دارد

رئیس جمهوری فرانسه، تصمیم درباره تحویل دادن ناو هلی‌کوپتربر "میسترال" به روسیه را وابسته به واکنش روسیه در جریان بحران اوکراین دانست.

رئیس جمهوری فرانسه، تصمیم درباره تحویل دادن ناو هلی‌کوپتربر "میسترال" به روسیه را وابسته به واکنش روسیه در جریان بحران اوکراین دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد ساختن اولین ناو تقریبا به پایان رسیده و با وجود مخالفت‌های شدید متحدین فرانسه طبق برنامه در ماه اکتبر تحویل داده می‌شود.

اولاند در این باره گفت: در حال حاضر، سطحی از تحریم‌ها که از تحویل دادن این ناو جلوگیری کند، علیه روسیه اتخاذ نشده است.

او افزود: اما اینکه مابقی قرارداد که ساخت یک "میسترال" دیگر را شامل می‌شود ادامه یابد، بستگی به رفتار روسیه دارد.

در همین حال فرانسه به شدت توسط متحدین خود برای فروش این ناو به لندن یا واشنگتن تحت فشار است.

نماینده نخست وزیر روسیه پیش از این گفته بود که او نسبت به لغو شدن قرارداد توسط فرانسه نگران است؛ به نحوی که به گفته او بیش از اینکه به ضرر روسیه باشد، به ضرر فرانسه خواهد بود.

در همین حال یکی از مقام‌های ارشد دولت آمریکا گفت، واشنگتن با برنامه فرانسه برای فروش ناوهای هلی‌کوپتربر میسترال به روسیه مخالف است؛ مخالفتی که منعکس کننده نگرانی‌های ابراز شده از سوی نخست وزیر انگلیس نیز است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در ژوئن سال جاری میلادی به دلیل حمایت روسیه از جدایی طلبان شرق اوکراین نگرانی خود را نسبت به این قرارداد فرانسه ابراز کرد.

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس نیز روز دوشنبه گفت، پس از ساقط شدن هواپیمای مسافربری MH17 مالزی در شرق اوکراین، فروش این کشتی‌های جنگی به روسیه غیرقابل تصور است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳۱ تیر ۱۳۹۳ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 93043117765
  • خبرنگار :