معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کردستان:

کانون همیاران وظیفه اختصاص ستاره به مهدکودکها را به عهده دارد

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کردستان، با اعلام اینکه غالب مهدکودک‌های استان به جز در شهرهای کوچک و روستاها مجهز به دوربین مدار بسته هستند، گفت: خوشبختانه گزارشی مبنی بر کودک آزاری از مهدهای کودک سطح استان اعلام نشده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کردستان، با اعلام اینکه غالب مهدکودک‌های استان به جز در شهرهای کوچک و روستاها مجهز به دوربین مدار بسته هستند، گفت: خوشبختانه گزارشی مبنی بر کودک آزاری از مهدهای کودک سطح استان اعلام نشده است.

محسن شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، با اعلام این خبر اظهارکرد: مهدکودک‌های استان در سه رده یک، دو و سه درجه بندی می شوند.

وی با اشاره به اینکه تمامی مهدهای درجه سه مجهز به دوربین مدار بسته هستند، افزود: دیگر مهدکودک‌های استان به جز چند مورد در شهرهای کوچک و مهد روستاها به دوربین مدار بسته تجهیز شده اند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کردستان، با ذکر این نکته که سازمان بهزیستی استان با نظارت‌های روتین و مستمر همواره فعالیت مهدها را رصد می‌کند، گفت: نظارت از طریق کارشناسان سازمان بهزیستی در سطح استان و شهرستان در حال اجراست.

شجاعی تصریح کرد: علاوه بر نظارت‌های کارشناسانه، کمیته نظارتی متشکل از مسئول بازرسی و مسئول حراست زیر نظر مدیریت اداره کل بهزیستی پایش‌هایی را نیز به صورت سالانه در بحث نظارت بر عملکرد و نحوه خدمت‌رسانی مهدها در طول سال انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه کانون همیاران مهدکودک تشکلی صنفی متشکل از نمایندگان مهدکودک‌هاست، که وظیفه نظارت و ارزیابی‌هایی و همچنین تخصیص امتیازات ویژه‌ همچون ستاره را به مهدکودک‌ها را بر عهده دارد، ادامه داد: کنترل و تأیید نهایی مهدکودک‌ها از طریق سازمان بهزیستی صورت می‌پذیرد.

به گفته معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کردستان مدیران و صاحبان امتیاز مهدهای کودک و همچنین مربیان پس از گزینش، بر اساس قوانین توسط سازمان بهزیستی با همکاری جهاددانشگاهی استان دوره‌های آموزشی را گذرانده و سپس توسط مرکز بهداشت تأیید سلامت می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه استخدام مربیان در حیطه اختیارات متولیان مهدکودک‌هاست، گفت: استانداردهایی در آیین نامه مهدکودک‌ها لحاظ شده است که سرپرستان مهد را متعهد به استخدام مربی بر اساس این دستورالعمل‌ها می سازد.

شجاعی ضمن تأکید بر نظارت و همکاری اولیاء کودکان به عنوان بهترین ناظران بر عملکرد مهدکودک‌ها با سازمان بهزیستی استان، خاطرنشان کرد: در هر مهد کودک یک شماره پیامک برای ارتباط مستقیم والدین با سازمان بهزیستی تعبیه شده که والدین محترم می توانند علاوه بر مراجعه و تماس مستقیم و حضور با سازمان از طریق این شماره پیامک نیز شکایات و نظرات خود را با کارشناسان و ناظران این سازمان در میان بگذارند.

وی در پایان با اعلام اینکه مهدکودک‌های استیجاری به علت جابجایی مکرر و همچنین مهد روستاها به دلیل شرایط متفاوت با سایر مهدکودک‌های درجه دو و سه در خصوص نصب دوربین مدار بسته با مشکل روبرو هستند، تصریح کرد: از والدین و مراجعین به مهدکودک‌ها در خواست می شود در صورت مشاهده کوچکترین مورد کودک آزاری در مهدکودک‌ها این موضوع را به اطلاع سازمان بهزیستی برسانند.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۷ تیر ۱۳۹۳ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 93042715632
  • خبرنگار :