• دوشنبه / ۲۳ تیر ۱۳۹۳ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 93042313429
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان تاکید کرد:

لزوم ایجاد پرونده سلامت روان برای متقاضیان کار در مهدها

لزوم ایجاد پرونده سلامت روان برای متقاضیان کار در مهدها

ایسنا/اصفهان مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: تمام متقاضیان مربیگری در مهدهای کودک باید علاوه بر گذراندن دوره‌های آموزشی 120 ساعتی مرکز علمی – کاربردی سازمان بهزیستی، از مرکز بهداشت، کارت بهداشتی دریافت کرده باشند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: تمام متقاضیان مربیگری در مهدهای کودک باید علاوه بر گذراندن دوره‌های آموزشی 120 ساعتی مرکز علمی – کاربردی سازمان بهزیستی، از مرکز بهداشت، کارت بهداشتی دریافت کرده باشند.

سعید صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اصفهان، در خصوص اعمال نظارت دقیق‌تر بر مهدهای کودک اظهارکرد: شاید لازم باشد برای خدمه یا مربیانی که متقاضی کار در مهدها هستند پرونده سلامت روان تشکیل شود یا فضای این مکان‌ها به وسیله دوربین مداربسته مورد نظارت و بازبینی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در هر صنفی ممکن است خطایی اتفاق بیافتد، تصریح کرد: می‌توان برای اعتمادسازی مجدد، دقت و گستردگی نظارت‌ها را افزایش داد و برای مدیران و مربیان جلسات آموزشی فوری برگزار کرد و نحوه انتخاب نیروها، نحوه تشخیص افراد دارای سلامت روان و دارای صلاحیت و مهارت نگهداری از کودکان را به آن‌ها آموزش داد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به درجه بندی مهدهای کودک بر اساس فضای موجود، امکانات و میزان رعایت استاندارد، از درجه یک تا سه، تصریح کرد: به مهدهای کودک بی ستاره تا زمانی که شرایط لازم را فراهم نکنند اجازه فعالیت داده نمی‌شود و این مراکز برای دریافت مجوز فعالیت حداقل باید یک ستاره کسب کنند.

صادقی در خصوص نحوه نظارت بر کار مهدهای کودک، گفت: نظارت بهزیستی بر این اماکن در سه لایه صورت می‌گیرد؛ در لایه اول تمام مهدهای کودک شهرستان‌ها حداقل سالی دو بار از سوی کارشناسان امور مهدکودک دفتر کودک و نوجوان آن شهرستان مورد بازدید قرار می‌گیرند؛ در لایه دوم نظارت بالادستی توسط کارشناسان ستاد بهزیستی استان، دفتر امور کودکان به صورت پایلوت صورت می‌گیرد و در لایه سوم دفتر مدیریت عملکرد یا ارزیابی سازمان بهزیستی به صورت پایلوت این بازدیدها را "راستی آزمایی" می‌کند.

موارد کودک آزاری را به 123 گزارش کنید

وی با بیان اینکه در تمام این بازدیدها چک لیست‌های تخصصی و استاندارد پر شده و سپس بازخورد داده می‌شود، خاطرنشان کرد: علاوه بر این نظارت‌های تخصصی، برای تمام مدیران و مربیان آموزش ضمن خدمت برگزار و تمام دستورالعمل‌های جدید ارسال می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان افزود: علاوه بر سازمان بهزیستی، دستگاه‌های نظارتی دیگر مانند مرکز بهداشت، اداره تعزیرات و اداره اماکن وظیفه نظارت بر مهدهای کودک را بر عهده دارند.

صادقی در خصوص نحوه انتخاب مربیان مهدهای کودک تصریح کرد: تمام متقاضیان مربی‌گری در مهدهای کودک باید علاوه بر گذراندن دوره‌های آموزشی 120 ساعتی مرکز علمی– کاربردی سازمان بهزیستی، از مرکز بهداشت، کارت بهداشتی دریافت کنند که در واقع تایید کننده سلامت جسمی و روانی آن‌ها است.

وی ادامه داد: مدیران و صاحبان امتیاز مهدهای کودک پس از گزینش بر اساس قوانین توسط سازمان بهزیستی آموزش داده و توسط مرکز بهداشت تایید سلامت می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اتخاذ سیاستگذاری از سوی دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور در این خصوص، اظهارکرد: تقویت ساختار نظارتی بر روی مراکز خصوصی از جمله مهدهای کودک از لحاظ افزایش تعداد بازرسی‌ها و هم‌چنین دقت فرآیندها جزو سیاست‌های اخیر سازمان است به طوری که حتی زمانی برای صحبت با مربیان و والدین نیز در نظر گرفته شود.

صادقی در خصوص مشاهده تخلف‌های احتمالی، گفت: بهزیستی در صورت مشاهده تخلفات، تنها می‌تواند آن‌ها را به مراجع قضایی اعلام کند و یا مجوز مهدکودک و مدیر متخلف را باطل کند.

وی با بیان اینکه در صورت گزارش شکایت از سوی خانواده‌ها، کارشناسان در اسرع وقت در محل حاضر می‌شوند، خاطرنشان کرد: موارد کودک آزاری را با شماره تلفن 123 مطرح و تخلفات مشاهده شده را در سایت سازمان بهزیستی و یا به صورت حضوری در دفتر امور کودکان تمام ادارات بهزیستی گزارش کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۳:۵۳

باسلام مسئولين بهزيستي بايدمرتب به اين مکانها بصورت ناشناس سرکشي کند.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۴:۰۹

تستهاي روانشناسي مربيان (مهد کودک و دبستان)بايد به طور منظم و دوره اي انجام شود نه اينکه فقط در ابتداي تاسيس مهد کودک يا استخدام معلم. ضمنا در صورت بروز اين نوع فجايع، آن روانشناسهاي چک آپ کننده هم قطعا بايد پاسخگو ي مرجع قضائي باشند.