آمار عضو کمیسیون عمران از بحران آب در کشور

نائب رئیس کمیته آب کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که «در حال حاضر 517 شهر در کشور با چالش جدی آب مواجه هستند»، گفت: سمنان نیز در سالجاری و هم سال آینده با چالش جدی آب مواجه خواهد بود.

نائب رئیس کمیته آب کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که «در حال حاضر 517 شهر در کشور با چالش جدی آب مواجه هستند»، گفت: سمنان نیز در سالجاری و هم سال آینده با چالش جدی آب مواجه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، علیرضا خسروی در جلسه بررسی مشکلات آب روستاهای جام، دزهیر و آبخوری سمنان که در فرمانداری سمنان برگزار شد، افزود: در سال آینده، دعوا بر سر صنعت، معدن و... نخواهد بود، دعوای اصلی بر سر آب خواهد بود، این درحالی است که در حال حاضر بسیاری از شهر ها و روستاهای کشور با بحران آب مواجه هستند.

وی با اشاره به این‌که «مسیر توسعه‌ در کشور با نگاه "لکه جوهری" اشتباه است»، ادامه داد: این نگاه وجود دارد که تمامی امکانات در ابتدا به طور متمرکز در پایتخت جمع می‌شود، این نگاه باید تغییر کند، باید بخشی از امکانات از تهران خارج شود و طرح انتقال پایتخت می‌تواند این نگاه را تغییر داده و اصلاح کند.

وی با تاکید بر ظرفیت‌های جدید و بسترسازی تأمین امکانات مورد نیاز در روستاها گفت: طرح‌ها و برنامه‌ها باید روستامحور باشد، اگر به ظرفیت روستاهای ما افزوده شود، انگیزه در روستاییان ایجاد می‌شود و عاملی مهم در کاهش مهاجرت‌ها در روستاها به شهر و رونق اشتغال و تولید است.

این عضو کمیسیون عمران نسبت به «کمبود منابع آب در روستاها» هشدار داد و گفت: فقر منابع آبی در روستاها، زنگ خطر جدی برای بهداشت محیطی است.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: با تدبیر و اقدامات بسیار خوب و مفید دولت، بسیاری از هزینه‌های بهداشت و درمان، سلامت و... کاهش پیدا کرده است، اما نباید از مقوله بهداشت غافل شد، اگر تمام بودجه کشور در نظام سلامت هزینه شود، اما مقوله بهداشت رعایت نشود، بی‌فایده است.

وی همچنین اعلام کرد: در روستاهای کویری سمنان ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری سیستم‌های جدید و انرژی‌های نو مانند انرژی خورشیدی به منظور شیرین کردن آب فراهم است که می‌توان با مطالعه دقیق و جامع از این فرصت استفاده کرد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۶ تیر ۱۳۹۳ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 93042615475
  • خبرنگار :

برچسب‌ها