عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

اطمینان به مهدهای کودک باید به جامعه بازگردانده شود

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود قوانین معتبر در حوزه مسائل اجتماعی در عین حال گفت: مشکل اینجاست که قوانین به درستی اجرا نمی‌شوند.

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود قوانین معتبر در حوزه مسائل اجتماعی در عین حال گفت: مشکل اینجاست که قوانین به درستی اجرا نمی‌شوند.

عباس صلاحی به دنبال وقوع کودک‌آزاری در یکی از مهدهای کودک اردبیل، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، اظهار کرد: در حوزه برخورد با کودک‌آزاری قوانین معتبری وجود دارد اما، متأسفانه مشکل اینجاست که مصوبات قانونی به درستی اجرا نمی‌شود.

وی با اشاره به این‌که «موارد کودک‌آزاری را نمی‌توان به کل جامعه تعمیم داد»، افزود: به هرحال در هر اداره و سازمانی ممکن است تخلفی صورت بگیرد اما، در بحث مهدهای کودک، به جهت این‌که خانواده‌ها با اطمینان کامل فرزندان خود را به مهد می‌سپارند، حساسیت بالاتر است و باید این اطمینان به جامعه دوباره برگردانده شود.

وی تصریح کرد: اگر برخورد قانونی و درستی با خاطیان صورت نگیرد علاوه بر این‌که فضا برای تکرار چنین مشکلاتی باز خواهد بود، اعتماد مردم از اجرای قانون سلب می‌شود.

این نماینده مجلس خواستار اجرای قانون در حوزه کودک‌آزاری شد و افزود: باید مصوبات قانونی به صورت کامل اجرا شود و هیچ‌گونه اغماضی برای خاطیان صورت نگیرد. گاهی شاهدیم که به دلیل مصلحت‌اندیشی‌ها و اعمال برخی روابط و نظرات شخصی قوانین اجرا نمی‌شوند که لازم است برخورد قاطعانه‌ای با این موارد صورت گیرد.

وی افزود: قطعاً اجرای قانون اعتماد مردم را افزایش خواهد داد و کمک می‌کند که مردم دریابند همه در مقابل قانون برابر هستند و هیچ گونه اغماضی در برابر خاطیان در هر حوزه‌ای به ویژه مسائل اجتماعی صورت نخواهد گرفت.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۶ تیر ۱۳۹۳ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 93042615450
  • خبرنگار :