‌رویین آماده پذیرایی از گردشگران

دهکده تاریخی وتوریستی رویین اسفران در خراسان شمالی با تکمیل زیرساخت‌های گردشگری پذیرای گردشگران شد.

دهکده تاریخی وتوریستی رویین اسفران در خراسان شمالی با تکمیل زیرساخت‌های گردشگری پذیرای گردشگران شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان شمالی گفت: در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در روستاهای هدف و مناطق نمونه گردشگری استان در روستای رویین احداث پل دسترسی به روستا در محدوده دره میام‌، نصب تابلوی معرفی دهکده در سه راهی روستا از اقدامات جدید در تکمیل زیرساخت‌های گردشگری بوده است.

نوراللهی افزود: بیش از یک میلیارد و500میلیون ریال ازاعتبارات تملک دارایی ملی اداره کل در سال 92 جهت تکمیل است.

وی ادامه داد: از محل اعتبارات ملی سال 1391، مبلغ یک میلیارد و 300میلیون ریال نیز جهت اجرای زیر ساخت به روستای هدف و منطقه نمونه گردشگری روئین تخصیص یافت.

وی اظهار کرد: جهت جذب اعتبار مذکور دو پروژه احداث یک دستگاه پل بر روی رودخانه رویین و تعریض و تراشه‌برداری مسیر دسترسی روستا به اجرا در آمد.

‌روستای توریستی رویین در 24 کیلومتری شهرستان اسفراین واقع شده است‌، نوع معماری و ساختار بناهای روستا به گونه‌ای است که به شکل پلکانی دیده می‌شود‌. این ناحیه یکی از پتانسیل‌های ‌بالقوه شهرستان اسفراین است‌، وجود جاذبه‌های طبیعی، اکوتوریستی‌ و تاریخی می‌تواند زمینه ساز و بستر ساز بسیاری از مقوله‌های گردشگری در این منطقه محسوب گردد. زبان و گویش مردم فارسی تاتی است و قدمت آبادی به بیش از 10 قرن پیش باز می‌گردد‌.

عمده‌ترین هنر بانوان چادر شب بافی است‌. پارچه‌های بافت روئین شامل انواع چادر شب‌، حوله‌، دستمال‌، ملحفه و پارچه پیراهنی است و از ظرافت خاصی برخوردار است.

‌انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ تیر ۱۳۹۳ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 93042515130
  • خبرنگار :