تاثیر امگا 3 بر بیماری «اسکلروز جانبی آمیوتروفیک»

پزشکان به تازگی تاثیر نوع رژیم‌غذایی را بر بیماران مبتلا به «اسکلروز جانبی آمیوتروفیک» (ALS) بررسی کردند.

پزشکان به تازگی تاثیر نوع رژیم‌غذایی را بر بیماران مبتلا به «اسکلروز جانبی آمیوتروفیک» (ALS) بررسی کردند.

به گزارش سرویس «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ پزشکان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد در این بررسی که روی 995 فرد مبتلا به اسکلروز جانبی آمیوتروفیک انجام گرفت مشاهده کردند رژیم غذایی حاوی ماهی، خشکبار و برخی انواع سبزیجات در کاهش خطر ابتلا به این بیماری و بهبود علائم آن موثر است.

متخصصان این دانشکده اظهار داشتند: نتایج این مطالعه حاکی از آن است که مصرف مواد خوراکی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 خطر بروز این بیماری را کاهش می‌دهد.

متخصصان معتقدند مواد خوراکی حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده امگا 3 می‌تواند در کنترل التهاب و استرس اکسیداتیو که از مشخصه‌های این بیماری به حساب می‌آیند، موثر باشد. بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک یک بیماری موتور نورون‌های حرکتی و عارضه پیش‌رونده عصبی است که ماهیچه‌ها را تحلیل می‌برد تا جایی که فرد دچار معلولیت کامل می‌شود و در نهایت به مرگ زودرس می‌انجامد.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال دیلی، متخصصان این مطالعه تاکید کردند افرادی که از میزان بیشتری اسیدهای چرب اشباع نشده امگا 3 مصرف می‌کنند می‌توانند از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرده یا پیشرفت آن را به تاخیر اندازند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ تیر ۱۳۹۳ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 93042414247
  • خبرنگار : 71432