نتانیاهو شرطش را برای توقف عملیات نظامی در نوار غزه اعلام کرد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: تل‌آویو آماده توقف حملات عملیات نظامی در نوار غزه است در صورتی که حملات خمپاره‌ای و موشکی متوقف شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: تل‌آویو آماده توقف حملات عملیات نظامی در نوار غزه است در صورتی که حملات خمپاره‌ای و موشکی متوقف شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از صدای روسیه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت: در صورتی که حملات راکتی علیه شهرهای اسرائیل پایان یابد هیچ حمله نظامی از جانب اسرائیل در نوار غزه صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: اگر حملات خمپاره‌ای و موشکی علیه اسرائیل ادامه یابد، واحدهای نظامی که در نزدیکی مرز با نوار غزه مستقر هستند از زور استفاده خواهند کرد

چند روز پیشتر نتانیاهو گفته بود که اسرائیل آماده گسترش عملیات برای تضعیف حماس در کرانه باختری و نوار غزه است در صورتی که این امر ضرورت داشته باشد.

وی در بیانیه‌ای گفته بود: ما موضع حماس در این دو منطقه را تضعیف خواهیم کرد و پرتاب راکت‌ها از نوار غزه به اسرائیل را متوقف می‌کنیم و اگر ضرورت داشته باشد عملیات نظامی خود در این دو منطقه را افزایش می‌دهیم.

حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه پس از آن آغاز شد که ارتش اسرائیل عملیات گسترده‌ای را برای یافتن سه نوجوان اسرائیلی که در کرانه باختری مفقود شده و سپس جسد آنها یافت شد، آغاز کردند.

این سه نوجوان 12 ژوئن 2014 مفقود شده و جسد آنها چند هفته بعد یافت شد. در جریان دو هفته عملیات نظامی اسرائیل در کرانه باختری قریب به 400 فلسطینی دستگیر شده که در میان آنها 270 فعال حماس و 10 نماینده پارلمان فلسطین نیز دیده می‌شوند.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۳ تیر ۱۳۹۳ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 93041307393
  • خبرنگار : 71129