فومنی: رسانه‌ها عملکرد دولت در بخش‌های مختلف را آن‌گونه که هست پوشش دهند

یک فعال سیاسی با اشاره به ترجیح رسانه‌ها برای پرداختن به اخبار و حواشی سیاسی گفت: زمانی که فضای جامعه سیاسی شود و همه دستگاه‌ها سیاسی‌کاری کنند و همه مباحث به سیاست ختم شود، رسانه‌ها نیز برای جذابیت دادن به مطالبشان به دنبال سوژه‌های سیاسی و حواشی آن می‌روند.

یک فعال سیاسی با اشاره به ترجیح رسانه‌ها برای پرداختن به اخبار و حواشی سیاسی گفت: زمانی که فضای جامعه سیاسی شود و همه دستگاه‌ها سیاسی‌کاری کنند و همه مباحث به سیاست ختم شود، رسانه‌ها نیز برای جذابیت دادن به مطالبشان به دنبال سوژه‌های سیاسی و حواشی آن می‌روند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌ زارع فومنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به برخی کم‌توجهی‌ها به اخبار مربوط به دستاوردها و اقدامات دولت در حوزه‌های غیرسیاسی، اظهار کرد: همه رسانه‌ها بویژه رسانه ملی موظفند عملکرد دولت را آن‌طور که هست پوشش دهند ولی متاسفانه در مدتی که از روی کار آمدن دولت یازدهم می‌گذرد آن‌گونه که برای دولت‌های قبلی در رسانه‌ها بویژه در رسانه ملی تبلیغ می‌شد، برای دولت فعلی تبلیغ نمی‌شود و تریبون صداوسیما عملاً از دولت گرفته شده است.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات همچنین با بیان اینکه "دولت تریبونی برای ارائه گزارش عملکرد خود ندارد"، خاطرنشان کرد: متأسفانه رسانه‌هایی که حضور دارند نیز در مورد عملکرد دولت گزینشی برخورد می‌کنند و بسیاری از اقدامات دولت را نادیده می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه "عدم مطابقت فکری دولت با برخی رسانه‌ها نمی‌تواند دلیل قانع‌کننده‌ای برای زیرسوال بردن عملکرد قوه مجریه و سیاه‌نمایی از سوی این رسانه‌ها شود"، گفت: ما باید به دولت فرصت دهیم تا بتواند طرح‌های خود در همه حوزه‌ها را به مرحله اجرا برساند. رسانه‌ها نیز باید تلاش کنند تا اقدامات و عملکرد دولت در حوزه‌های مختلف را آن‌طور که شایسته است مورد توجه قرار دهند.

فومنی در ادامه به بیان پیامدهای چنین رویکردی از سوی رسانه‌ها پرداخت و اظهار کرد: ورود صرف یک رسانه به فاز سیاسی موجب می‌شود که بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هیچ نمودی در جامعه پیدا نکنند و به جامعه از این بخش‌ها ضربه وارد شود.

وی همچنین با بیان اینکه "برای شکل‌گیری فضای باز سیاسی ابتدا باید فضای باز اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در جامعه شکل بگیرد"، تصریح کرد: این که صرفاً در جامعه کار سیاسی انجام شود و احزاب، رسانه‌ها و گروه‌ها کار سیاسی انجام دهند، به صلاح کشور و جامعه نیست؛ چراکه چنانچه به‌طور مثال در صورتی که در جامعه و در مورد حوزه فرهنگ تبلیغات مناسبی انجام نگیرد ناهنجاری‌های فرهنگی در جامعه ایجاد می‌شود.

این فعال سیاسی در پایان به راهکارهای مقابله با این رویکرد اشاره کرد و افزود: دولت برای مقابله با این رویکرد باید تلاش کند که به مطالب حاشیه‌ای سیاست دامن نزند و چنانچه مسأله جدیدی بوجود می‌آید، همانطور که تاکنون رفتار کرده است از کنار این قضای عبور کند و تمام تمرکز خود را بر ساخت‌وساز کشور متمرکز سازد، چراکه کشور به سازندگی مجدد نیازمند است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۲ تیر ۱۳۹۳ / ۰۸:۴۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 93041207011
  • خبرنگار : 71489