تلویزیون ایران لیگ جهانی والیبال را «اچ‌دی» پوشش می‌دهد

تهیه‌کننده «توپ و تور»: در سانسور حداکثر اغماض را داریم

تهیه‌کننده و مجری برنامه «توپ و تور» درباره پوشش لیگ جهانی والیبال در شبکه سه تأکید کرد: این مسابقات به صورت ویژه پوشش داده می‌شود و قرار است مسابقاتی را که در تهران برگزار می‌شود، به صورت HD پوشش دهیم.

تهیه‌کننده و مجری برنامه «توپ و تور» درباره پوشش لیگ جهانی والیبال در شبکه سه تأکید کرد: این مسابقات به صورت ویژه پوشش داده می‌شود و قرار است مسابقاتی را که در تهران برگزار می‌شود، به صورت HD پوشش دهیم.

بهزاد کاویانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیان کرد: بیش از 10، 12 سال است که مجری برنامه‌های ورزشی صداوسیما هستم، گاهی اوقات این احساس را پیدا می‌کردیم که رشته والیبال نیاز به پوشش مطلوب‌تری دارد.

وی افزود: هر گاه می‌دیدیم که مخاطبان از دیدن این مسابقات استقبال می‌کنند اگر معمولی بازی‌ها را پوشش می‌دادیم سعی می‌کردیم ویژه‌تر به آن‌ها بپردازیم؛ ضمن اینکه در چند سال اخیر نیز حس کردیم پوشش مسابقات باید متفاوت‌تر باشد.

این تهیه‌کننده با اشاره به اینکه در لیگ جهانی سال گذشته پخش مسابقات والیبال 40 میلیون بیننده داشته است، عنوان کرد: این اتفاق باعث شد مسئولان تلویزیون ویژه‌تر مسابقات والیبال را پوشش دهند. همچنین از نظر امکانات فنی نیز توجه بیشتری داشته باشند.

او خاطرنشان کرد: سعی کردیم برنامه برای پوشش مسابقات لیگ جهانی والیبال که در خارج از کشور برگزار می‌شود دارای استودیویی جداگانه، دکور جدید، کارشناس و ... باشد.

کاویانی یادآور شد: با توجه به اینکه مسابقات جام‌جهانی فوتبال نیز قرار است برگزار شود، برخی از بینندگان در تماس تلفنی با ما از اینکه این همزمانی باعث شود تلویزیون کمتر به مسابقات جهانی والیبال توجه کند، ابراز نگرانی می‌کردند اما مدیر شبکه سه نگاه ویژه‌ای به مسابقات والیبال دارد.

او در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا درباره‌ی سانسور برخی از صحنه‌های مسابقاتی که در خارج از کشور برگزار می‌شوند نیز عنوان کرد: این مسئله‌ای است که وجود دارد و نمی‌شود آن را کتمان کرد؛ چراکه پوشش برخی از خانم‌ها مطلوب نیست؛ اگرچه ممکن است بر اساس هنجارهای اخلاقی ایتالیا یک امر عادی باشد اما بر اساس هنجارهای کشورمان عادی نیست و ما نمی‌توانیم برخی از صحنه‌ها را پخش کنیم.

کاویانی ادامه داد: البته سعی می‌کنیم حداکثر اغماض را داشته باشیم، در برخی از صحنه‌ها مجبوریم تصویر را بگیریم و تصویر دیگری را جایگزین آن کنیم که این کار بسیار دشوار است، چرا که ما فقط هفت ثانیه برای این کار فرصت داریم.

وی درباره تکرار برخی از صحنه‌ها و حرفه‌ای‌تر عمل کردن در بحث سانسور نیز گفت: به دلیل فرصت کمی که برای جایگزین کردن تصاویر داریم، مجبوریم یک صحنه خوب را انتخاب کنیم و در همین مدت زمان کم به سرعت آن را جایگزین کرده و به آنتن برگردیم. اگرچه سعی می‌کنیم اغماض کنیم اما اگر صحنه‌ای بسیار غیراخلاقی باشد مجبوریم آن را حذف کنیم.

کاویانی همچنین توضیح داد: همه سعی ما این است که تصاویر قطع نشود و اگر تصویری جایگزین تصویری می‌شود با بقیه صحنه‌ها فرق داشته باشد و تکراری نباشد. جابجایی تصاویر در کمتر از هفت ثانیه کار بسیار سختی است و هنر والایی محسوب می‌شود.

تهیه‌کننده و مجری برنامه «توپ وتور» همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه پخش مسابقات جهانی والیبال با چند ثانیه تأخیر اتفاق می‌افتد؟ عنوان کرد: این قضیه این‌طور نیست که ما خودمان تأخیر ایجاد کنیم، بلکه به خاطر مسائل فنی و سیگنالی است. از آنجا که تصاویر باید به صداوسیما برسد سپس رله شده و بعد به ایستگاه‌های مختلف برای پخش ارسال شود، این مسیر کلا هفت ثانیه زمان می‌برد.

کاویانی افزود: در نتیجه حتی بینندگانی که در خود ایتالیا هم هستند، نسبت به سالن هفت ثانیه با تأخیر مسابقات را دریافت می‌کنند پس این تأخیر هفت ثانیه‌ای در کل جهان اتفاق می‌افتد.

این تهیه‌کننده و مجری ورزشی در پایان تأکید کرد: برای پخش مسابقات جهانی والیبال واقعا تلاش فراوان شده تا پوشش مناسبی داشته باشیم. به طوری که از نظر کیفیت در سطح اول دنیا قرار بگیرد. ضمن اینکه مدیر شبکه سه از پخش ویژه مسابقات حمایت کردند؛ امیدوارم به گونه‌ای باشد که بینندگان از پوشش مسابقات رضایت داشته باشند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 93031206216
  • خبرنگار :