راه‌هایی برای افزایش سرعت ریکاوری عضلات

اگر می‌خواهید عضلات قدرتمندی داشته باشید، تکنیک‌های درست برای ریکاوری به اندازه خود ورزش اهمیت دارند. ریکاوری به این معنا نیست که 3 روز بین جلسات ورزشی فاصله بیندازید.

اگر می‌خواهید عضلات قدرتمندی داشته باشید، تکنیک‌های درست برای ریکاوری به اندازه خود ورزش اهمیت دارند. ریکاوری به این معنا نیست که 3 روز بین جلسات ورزشی فاصله بیندازید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ماساژ، شنا، خواب مناسب و تغذیه درست می‌تواند سرعت ریکاوری را افزایش دهد و شما را برای جلسه ورزش بعدی آماده کند.

راه‌های زیر می‌توانند به ریکاوری سرعت ببخشند.

1- استفاده از ماساژ: ماساژ در بین ورزشکاران حرفه‌ای متداول است. یک ماساژور خوب می‌تواند به عضلات شما کمک کند تا بهتر و سریع‌تر بافت‌های خود را درمان کنند و تنش را از بین ببرند.

2- شنا: شنا فرمی دیگر از ماساژ عضلات است و باعث کشیده شدن و حرکت عضلات می‌شود بدون اینکه پاره شوند. 20 دقیقه حرکت در استخر شنا می‌تواند مفید باشد و از سوزش عضلات بکاهد. سعی کنید از حرکات شنای سوئدی مانند پروانه خودداری کنید.

3- استفاده از دستگاه‌های فوم رولی: استفاده از فوم رولی از تنش ماهیچه‌ها می‌کاهد و درد مفاصل را کمتر می‌کند.

4- انجام حرکات کششی: اگر عضلات پای شما می‌سوزند بهتر است بعد از ورزش حرکات کششی انجام دهید. با حرکات کششی آرام شروع کنید و کم‌کم میزان آن را افزایش دهید.

5- بین جلسات ورزشی استراحت کنید. استراحت نکردن بین جلسات ورزشی احتمال پارگی عضلات را افزایش می‌دهد و آسیب دیدگی را بیشتر می‌کند. از کمپرس آب سرد و آب گرم استفاده کنید. به اندازه کافی بخوابید. سعی کنید در شبانه‌روز حداقل 7 تا 8 ساعت بخوابید.

6- در وان آب گرم استراحت کنید. بدین شکل برای تمرین آماده‌تر می‌شوید سونا نیز می‌تواند مفید باشد.

7- از پروتئین، ویتامین C و منیزیم استفاده کنید. خوردن تخم مرغ، ماهی، سبزیجات، ماهی تن و مرغ مفید است. مصرف ویتامین‌ C برای ذخیره کلاژن لازم است. مصرف منیزیم سرعت ریکاوری را افزایش می‌دهد و از آسیب دیدگی عضلات جلوگیری می‌کند.

منیزیم برای از بین بردن استرس و آرام کردن عضلات نیز مناسب است.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۹ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: علم ورزش
  • کد خبر: 93030904126
  • خبرنگار : 71277