سرمربی تیم ملی روئینگ: قایقران‌ها تا بازی‌های آسیایی به اوج می‌رسند

علی قرائت با اشاره به عملکرد تیم ملی روئینگ در کاپ آسیایی ژاپن از وضعیت پاروزنان پیش از بازی‌های آسیایی گفت.

علی قرائت با اشاره به عملکرد تیم ملی روئینگ در کاپ آسیایی ژاپن از وضعیت پاروزنان پیش از بازی‌های آسیایی گفت.

سرمربی تیم ملی روئینگ ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره وضعیت ملی‌پوشان و عملکرد پاروزنان در کاپ آسیایی ژاپن اظهار کرد: مسابقه‌های کاپ آسیایی از آن چیزی که فکر می‌کنم سطح بالاتری داشت. حتی در برخی مواد شاهد سطح بالاتری از قهرمانی آسیا بودیم که برای ما بسیار خوب بود چون توانستیم خودمان را در شرایطی مناسب محک بزنیم. این رقابت‌ها گام مثبتی برای حضور موفق در بازی‌های آسیایی کره بود.

علی قرائت با اشاره به عملکرد حریفان ادامه داد: در این مسابقه‌ها تیم‌های آسیایی با نفرات اصلی خود شرکت کردند. برخی تیم‌ها نیز چون ژاپن، تایلند و چین تایپه این مسابقه‌ها را میدانی برای انتخاب نفرات نهایی خود جهت حضور در اینچئون می‌دیدند. بر همین مبنا معتقدم وضعیت حریفان‌مان خیلی خوب بود. فرصت بسیار خوبی بود که خودمان را محک بزنیم و ببینیم در چه جایگاهی قرار داریم و باید در این مدت چه کارهایی انجام دهیم.

او در پاسخ به این سوال که عملکرد ملی‌پوشان ایران چطور بود، تصریح کرد: عملکرد پاروزنان نسبت به قهرمانی آسیا خوب بود. این عملکرد در حالی بود که طبق برنامه پیک آمادگی ملی‌پوشان بازی‌های اسیایی است و هنوز به طور کامل آماده نشده‌ایم. تا 90 درصد آماده شده‌ایم تا بازی‌های آسیایی به 100 درصد خواهیم رسید. عاقل حبیبیان در سبک وزن تک نفره نسبتا خوب بود. ما از سال 2006 در چهار نفره پسران شرکت نکرده بودیم که در این دوره به آب زدیم. چون بخش 2 نفره برگزار نشد خودمان را در 4 نفره محک زدیم و نتیجه نیز خوب بود. رکورد خوبی ثبت شد.

قرائت ادامه داد: نتایج راضی کننده بود. این مسابقه باعث شد تا به خوبی نقاط ضعف و قوت خودمان را بشناسیم و بفهمیم کجای کار هستیم. در این مدت بر همین نقاط ضعف کار خواهیم کرد و به شرایط بهتری خواهیم رسید. من به بچه‌ها گفتم که تازه کار ما برای بازی‌های آسیایی آغاز شده و باید از این پس بیشتر و بهتر کار کنیم و ان‌شاءالله با حضور در کاپ جهانی فرانسه سعی می‌کنیم بهتر باشیم.

سرمربی تیم ملی روئینگ در پاسخ به این سوال که چه زمانی نفرات و قایق‌های حاضر در بازی‌های آسیایی مشخص خواهد شد، بیان کرد: تقریبا کارمان مشخص است. در تک نفره سبک و سنگین وزن نفرات ما مشخص هستند. عاقل حبیبیان و محسن شادی نفرات اعزامی ما خواهند بود. ما در 4 نفره نیز خودمان را محک زدیم که هم شرایط‌مان در این قایق و هم در قایق 2 نفره مشخص شد و می‌توانیم در بازی‌های آسیایی باشیم و در ادامه نفرات‌مان مشخص هم شد. در روئینگ 8 نفره نیز تیم ما تشکیل شد. قرار است در کاپ فرانسه هم حاضر باشد که امیدوارم مورد حمایت مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک قرار بگیرد و بتواند در اینچئون حاضر باشد. رشته 8 نفره که یک یک سکان‌دار هم دارد بسیار زیبا و به گونه‌ای نشان‌دهنده قدرت روئینگ یک کشور است.

او افزود: درباره سبک وزن هم نفراتی در اردو هستند و آن‌ها را ارزیابی می‌کنیم. با این حال کشورهای شرقی در سبک وزن بسیار قوی هستند و باید ما به طور کامل منطقی درباره نفرات‌مان تصمیم بگیریم. هم در 2 نفره و هم در 4 نفره نفراتی را در اردو داریم که در حال آماده‌سازی هستند. به هر حال باید به خوبی تلاش کنیم و آماده شویم.

قرائت درباره کاپ جهانی فرانسه و دیگر رقابت‌های پیش روی تیم ملی روئینگ نیز بیان کرد: کاپ یک جهانی اواخر خرداد در فرانسه برگزار می‌شود که رقابتی سنگین و بسیار خوب برای ملی‌پوشان‌مان خواهد بود. همین که بچه‌ها خودشان را در پیست رسمی محک می‌زنند می‌توانند باعث رشدشان شود. همچنین قرار است طبق برنامه فدراسیون تیم زیر 23 سال در قهرمانی جهان که به میزبانی ایتالیا برگزار می‌شود شرکت کند. اواخر مرداد نیز باید برای حضور در قهرمانی جهان بزرگسالان در هلند باشیم که فکر می‌کنم قبل از بازی‌های آسیایی فرصت‌های خوبی برای بچه‌ها است تا با بهترین شرایط در اینچئون حاضر شوند. آقای گواری و با تمام توان تلاش می‌کند تا برنامه‌ها انجام شود اما در کل هرچقدر فدراسیون زودتر به سروسامان برسد بهتر است. ان‌شاءالله وزارت ورزش نیز به فکر فدراسیون باشد تا همه چیز آماده و مهیا برای قایقران‌ها باشد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۷ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 93030703147
  • خبرنگار : 71418