رئیس سازمان مدارس غیر دولتی، مشارکتهای مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش با اشاره به توجه و توسعه مدارس غیردولتی گفت: کسانی که به مدارس غیر دولتی اعتقاد دارند باید برنامههای آن را به صورت ویژه پیگیری کنند و در توسعه و ارتقای این مدارس جدیت به خرج دهند.
به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، مرضیه گرد در جمع موسسان و کارشناسان مدارس غیر دولتی، با بیان اینکه کیفیت برنامههای مدارس غیر دولتی باید ملموس و قابل توجه باشد گفت: توسعه مدارس غیر دولتی بحث جدی حوزه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش است.
وی از ارزیابی ویژه مدارس غیردولتی در حوزه پرورشی و آموزشی در سال جدید خبر داد و تصریح کرد: برای ارتقای فعالیتهای این مدارس در حوزه آموزش و فعالیتهای فرهنگی اقدامات کامل و ویژهای را در نظر داریم.
گرد با تاکید بر تجمیع ایدهها برای بهبود شرایط مدارس و مراکز غیر دولتی افزود: باید کمیتهای تشکیل شود که بتواند با احصای موارد ویژه کیفیت بخشی به این مدارس، سازمان را در تحقق برنامههایش یاری کند.
رئیس سازمان مدارس غیر دولتی، مشارکتهای مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش همچنین ادامه داد: تمام اصلاحیههای قانونی برای توسعه کمی و کیفی مدارس و مراکز غیر دولتی فراهم شده است و مصمم هستیم از تمامی ظرفیتهای موجود در این زمینه استفاده کنیم.
وی از تشکیل کارگروه ستاد بزرگداشت مدیران و معلمان مدارس غیردولتی در وزارت آموزش و پرورش خبر داد و افزود: « کارآفرینی»، «پژوهندگی»، « علاقه مندی و خلاقیت» سه ملاک انتخاب معلم یا مدیر برتر این ستاد در سطح کشور است.
گرد ظرفیت استانها را فرصت مناسب برای پیشبرد برنامهها و اهداف مراکز غیر دولتی دانست و با اشاره به موضوع ارتباط با مجموعه های برون سازمانی گفت: مهمترین بخش کار، فرهنگ سازی است و مدارس باید به الگویی مناسب در جهت رشد و پرورش خلاقیت، کارآفرینی و پژوهندگی دانش آموزان تبدیل شده، به نحوی که خروجی آینده آن بتواند تغییر و تحول اساسی در جامعه ایجاد کند.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکتهای مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش کیفیت بخشی را در راستای جلب توسعه مشارکتها خواند و افزود: افزود: باید برای کیفیت بخشی در مدارس وقت بگذاریم تا مدارس غیر دولتی در جامعه تثبیت شوند چرا که در این صورت مردم، خود حمایت کننده این مدارس و مراکز خواهند بود.
وی بر اهمیت تربیت قرآنی دانش آموزان در مدارس تاکید و خاطرنشان کرد: توسعه و پیشرفت هرکشوری در توجه به مفاهیم قرآنی و تفکر در تعالیم مکتب انسان ساز اسلام نهفته است و باید با همیاری اولیای مدارس و مراکز غیر دولتی بتوانیم دانش آموزان متفکر و تربیت یافته صحیح را تحویل جامعه بدهیم.
انتهای پیام