پاسخ فریدون معینی به انتقادهای مربیان از عملکرد کمیته آموزش

مدرس فیفا و AFC گفت: باید یک روز را به عنوان آموزش ملی برای مربیان لیگ برتر به یادگار بگذاریم که برگزاری چنین سمینارهای علمی فرصتی برای چنین کاری است.

مدرس فیفا و AFC گفت: باید یک روز را به عنوان آموزش ملی برای مربیان لیگ برتر به یادگار بگذاریم که برگزاری چنین سمینارهای علمی فرصتی برای چنین کاری است.

فریدون معینی در جریان سمینار علمی دانش افزایی مربیان مطرح فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به صحبت‌های کارشناسان و منتقدان درباره عملکرد کمیته آموزش پاسخ داد.

معینی در پاسخ به انتقاد کارشناسان و مربیان در رابطه با این که اکثر سرفصل‌های ارائه شده در چنین سمینارهایی قدیمی و متعلق به 20 سال پیش است، اظهار کرد: تمام کسانی که به عنوان مربی در این گونه سمینارهای علمی شرکت می‌کنند مطمئن باشید که مطالب ارائه شده مفید و در جهت رشد فوتبال کشور است. لذا بعید می‌دانم که تمام مطالبی که ارائه می‌شود برای دانش افزایی مربیان لیگ برتر مناسب نباشد.

وی افزود: البته بعضی از سر فصل‌ها بر اساس آخرین متد فیفا و AFC است و اصول بازی فوتبال در این سر فصل‌ها ثابت و تغییر ناپذیر است. لذا نباید انتظار داشت که ما چنین اصولی را هر سال تغییر دهیم، چون فیفا و AFC اجازه چنین تغییراتی را به کمیته‌ آموزش فدراسیون فوتبال نمی‌دهد.

معینی تاکید کرد: برگزاری هر گونه سمینار علمی مطمئن باشید که در جهت افزایش علم مربیان و به روز کردن فوتبال آنها بسیار موثر و قابل توجه است، چرا که سبب می‌شود تا مربیان با فوتبال مدرن بیشتر آشنا شوند و به همین خاطر من اعتقاد دارم باید چنین سمینارهایی به عنوان آموزش ملی برای تمام مربیان تلقی شود.

وی در رابطه با عدم حضور مدرسان خارجی در این گونه سمینارها، تصریح کرد: کمیته‌ آموزش تلاش های زیادی را برای آوردن مدرسان خارجی به این گونه سمینارها انجام داده است، ولی به هر حال با محدودیت های زیادی مواجه بوده است، ولی این نوید را می‌دهم که در سمینارهای بعدی از مدرسان بین‌المللی که در سطح فوتبال دنیا حرف اول را می‌زنند استفاده کنیم.

مدرس فیفا و AFC در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر این که برگزاری این گونه سمینارهای آموزشی و علمی چقدر در رشد فوتبال کشورمان اثرگذار است، خاطر نشان کرد: متاسفانه اکثر مربیانی که در حال حاضر در باشگاه‌ها فعالیت می‌کنند سنتی و نسبت به علم فوتبال بیگانه هستند. بنابراین این چنین سمینارهایی حتی اگر زمان آنها محدود باشد یک حرکت رو به رشد برای فوتبال است و برای مربیان به ویژه مربیان سنتی می‌تواند یک یادآوری باشد که در برابر آموزش ساکت نباشند و فوتبال خود را با فوتبال دنیا پیش ببرند. به همین خاطر این گونه سمینارها هر چقدر تعدادشان بیشتر باشد برای پیشرفت فوتبال ما تاثیرات چشمگیری خواهد داشت. البته در جامعه فوتبال کنونی هر چقدر تحقیق و تفحص بیشتر صورت بگیرد مربیان ما با علم روز دنیا بیشتر آشنا می‌شوند و این اتفاقی است که تصور می‌کنم در حال حرکت به سمت فوتبال علمی هستیم.

معینی اضافه کرد: با اعتقادی که مربیان نسبت به علم فوتبال پیدا کردند، امروز نگرش در باشگاه‌ها به فوتبال مدرن کاملا دگرگون شده و مربیان باشگاه‌ها در حال حاضر به سمت و سوی حرکت می‌کنند که از فوتبال دنیا عقب نمانند.

مدرس فیفا و AFC در پایان با اشاره به این که طی دو دهه اخیر آموزش‌های کمیته‌ آموزش فدراسیون فوتبال پیشرفت چشمگیری داشته، گفت: این تفاوت کاملا محسوس است و من آینده روشنی را برای فوتبال کشورمان ترسیم می‌کنم که بیشتر به سمت و سوی فوتبال علمی باشگاه حرکت کند.

ا‌نتها‌ی‌ پیا‌م

  • سه‌شنبه/ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 93022315027
  • خبرنگار : 90047