گودرزی: حق برخی کشورها نیست در فیلا کرسی داشته باشند/ علمی ‌شدن کشتی جای خوشحالی دارد

وزیر ورزش و جوانان با خطاب قرار دادن نمایندگان فیلا در سمپوزیوم بین المللی علم کشتی گفت: نباید اجازه بدهید این ورزش بین‌المللی از صحنه رقابت‌های المپیک حذف شود.

وزیر ورزش و جوانان با خطاب قرار دادن نمایندگان فیلا در سمپوزیوم بین المللی علم کشتی گفت: نباید اجازه بدهید این ورزش بین‌المللی از صحنه رقابت‌های المپیک حذف شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمود گودرزی در جریان دومین سمپوزیوم بین‌المللی علم کشتی با تبریک روز پدر و میلاد امیرالمومنین اظهار کرد: بسیار خشنود هستم که این سمینار که منسوب به کشتی، ورزش اصیل و ریشه‌دار در تاریخ و فرهنگ کشور ما است، برگزار می‌شود همچنین خرسندم از این موضوع که این ورزش در برهه کنونی با مبانی علمی در شرف توسعه است و این جای بسیار خوشحالی دارد.

وی افزود: یک روزی جزو آرزوهای ما بود که ورزش علمی شود و بتوانیم ورزش را با مقولات علمی آمیخته کنیم. امروز می‌بینیم که این آرزو تحقق یافته و بخش اعظم جامعه کشتی ما دارای تحصیلات آکادمیک هستند و سطوح بالاتری را سپری می‌کنند به طوری که امروز قهرمانان زیادی از کشتی از سطوح بالای علمی بهره‌مند هستند و این برای من نوعی بسیار جای خوشحالی دارد. البته اگر غیر از این بود، بدون شک کشتی در سطوح برتر دنیا قرار نمی‌گرفت.

گودرزی اضافه کرد: از فیلا به جهت حمایتی که از این نوع سمینارها به عمل آورده است، تشکر می‌کنم. امیدوارم که مقالاتی که به این سمینار ارائه شده، بتواند در رشد و توسعه کشتی ما بسیار سودمند باشد و نتایج و دستاوردهای این تحقیقات و پژوهش‌ها ما را در رقابت‌های جهانی کشتی، کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان فدراسیون کشتی باید به این نکته توجه کنند که در گذشته ما در کشتی بسیار به عمق نگاه می‌کردیم اما الان این مسائل اصلی در سطح قرار گرفته است. در گذشته به یاد دارم مسابقه‌هایی که در سطح آموزشگاه‌ها برگزار می‌شد، جمعیت زیادی از کشتی‌گیران وزن‌کشی می‌کردند و در مسابقه‌های آموزشگاه‌ها در سطوح بالاتری شرکت می‌کردند به طوری که رقابت‌ها به حدی نزدیک بود که حداقل 5 یا 6 تیم جامع و کامل در این رقابت‌ها حضور داشتند. در حال حاضر به نظر می‌رسد با تغییرات و رویکرد دیگری مواجه شدیم و کشتی از عمق به سطح رسیده است. نباید این مسئله اتفاق بیفتد. باید با گرایش فرهنگی عظیمی که در کشتی وجود دارد، بتوانیم به مسائل با عمق بیشتری نگاه کنیم.

گودرزی تاکید کرد:‌ به نمایندگانی که امروز از فیلا در سمینار حضور دارند باید بگویم که ما امروز حمایت همه جانبه‌ای را از فدراسیون جهانی کشتی انجام می‌دهیم. لذا امیدوارم این کمک یک جانبه نباشد و فدراسیون جهانی کشتی نیز از کشتی ایران حمایت به عمل آورد. به ویژه در اختصاص دادن کرسی‌های مختلف در مدیریت فدراسیون جهانی. ما امروزه شاهد این هستیم که کشورهایی فاقد کشتی هستند اما در فیلا کرسی دارند که البته حق آن‌ها نیست، اما برای کشوری مثل ایران که در کشتی حرف اول را می‌زند، تصور می‌کنم تا حدودی در حق کشتی ایران اجحاف و ظلم شده است. لذا از شما نمایندگان فیلا این تقاضا را دارم که این موضوع را با دقت عمل بیشتری موردبررسی قرار دهید.

گودرزی همچنین با تاکید به نمایندگان فیلا خاطرنشان کرد: تلاش کنید مبادا کشتی از صحنه رقابت‌های جهانی بین‌المللی و به ویژه المپیک حذف شود و رشته‌های دیگری جایگزین این رشته تاریخی شود.

وی در پایان گفت: کشتی یک ادب، یک فرهنگ عمومی بین اکثر ملل جهان است. لذا باید این زبان مشترک را پاس داشت و از فروپاشی و حذف آن جلوگیری به عمل آورد. مسئولان فدراسیون جهانی باید تلاش کنند این زبان مشترک و ادب و فرهنگ مشترک را بین تمام ملل جهان حفظ و پاس دارند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 93022314999
  • خبرنگار : 90047