میراسماعیلی: جودو سال پرترافیکی دارد

نایب‌رییس فدراسیون جودو گفت: سال جدید را به عنوان یک سال پر ترافیک و حساس از نظر کاری برای جودوی ایران می‌دانیم.

نایب‌رییس فدراسیون جودو گفت: سال جدید را به عنوان یک سال پر ترافیک و حساس از نظر کاری برای جودوی ایران می‌دانیم.

آرش میراسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، در ابتدا در ارزیابی‌اش از وضعیت جودوی کشور، اظهار کرد: سال جدید را به عنوان یک سال پر ترافیک و حساس از نظر کاری برای جودوی ایران می دانیم، چرا که مسابقات مهمی را در پیش داریم. ضمن این که کارهایی را که طی دو سال گذشته پیگیری کرده ایم، امسال باید روند آن ها را ادامه دهیم.

وی با بیان این‌که امسال بازی های آسیایی را پیش رو داریم و این رقابت ها برای کشور بسیار مهم است، ادامه داد: ما برای بازیکنانمان جهت حضور در این مسابقات 13 مرحله اردوی داخلی، چند مسابقه تدارکاتی برون‌مرزی و چند اردوی مشترک طراحی کرده‌ایم و تقریبا اجرای این برنامه ها از دی ماه سال گذشته آغاز شده است.

نایب‌رییس فدراسیون جودو گفت: این هفته نیز تیم‌ ملی عازم مسابقات بین‌المللی باکو که از رقابت های معتبر جهانی است، می‌شود. روز بعد از این مسابقات هم تمام تیم های دنیا به صورت کمپ در یک اردوی مشترک که از سوی اتحادیه اروپا تحت پوشش قرار می گیرد، با یکدیگر تمرین می‌کنند و امیدوارم بتوانیم شرایط حضور ملی پوشان بیشتری را در این اردوی مشترک فراهم کنیم.

وی درباره دیگر برنامه‌های پیش روی فدراسیون، خاطر نشان کرد: در رده‌های سنی نوجوانان مسابقات قهرمانی آسیا و رده سنی جوانان قهرمانی جهان و آسیا را پیش رو داریم، ضمن این‌که در کمتر از 20 روز دیگر هم رقابت‌های جهانی بزرگسالان را پیش رو داریم.

میراسماعیلی ادامه داد: برنامه ویژه‌ای هم برای رده سنی نونهالان طراحی کرده ایم و امسال آن را به صورت استانی، منطقه ای و کشوری انجام می دهیم. در این رده سنی برای ما مسابقات اهمیت ندارد و آنچه برای ما مهم است، حضور نونهالان در مسابقات، کشف استعدادها، نخبه‌ها، انگیزه دادن به آن‌ها و تشویق نونهالان است. طبق جلسه ای که در فدراسیون داشتیم، قرار بر این شد که رقابت های استانی را قبل از ماه رمضان و مسابقات منطقه ای آن را پس از ماه رمضان برگزار کنیم. مسابقات کشوری آن را هم که به خوبی و همراه با آموزش و برنامه های فرهنگی طراحی شده است نیز در پیش خواهیم داشت. امیدواریم باتوجه به این‌که امسال، سال مهمی برای جودوی کشور است، بتوانیم با کمک خداوند به اهداف‌مان برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که در مسابقات آسیایی برای تیم‌ملی کسب چند مدال را پیش‌بینی می کنید؟ گفت: با توجه به روندی که از دو سال پیش تاکنون بوده است، پیش بینی شرایط و کسب مدال، کار بسیار سختی است، چرا که جایگاهی را که طی این دو سال در آسیا داشته ایم به سختی به دست آورده‌ایم، البته ما ناامید نیستیم و تمام تلاش‌مان را می کنیم و امیدواریم نسبت به دور قبل نتیجه خوبی را کسب کنیم.

نایب‌رییس فدراسیون جودو در ادامه درباره جودوی خوزستان گفت: در مجمع انتخاب رییس هیات استان سه نفر نامزد شده بودند و در نهایت هاشمی توانست اکثریت آرا را به دست آورد که به او تبریک می گویم و امیدوارم با برنامه هایی که ارائه داد و همچنین حمایت فدراسیون و اعضای مجمع، بتواند در راهش موفق باشد.

وی ادامه داد: روند این رشته در خوزستان طی دو، سه سال گذشته خوب بوده است و افراد خوبی را به تیم‌ملی معرفی کرده است. در سطح لیگ های پایه نیز خوزستان فعال بوده است ولی در بخش بانوان کمی، کم‌کار بوده‌اند که امیدواریم در این بخش هم فعال شوند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۰۲:۰۵
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 93021610429
  • خبرنگار :