محمود مشحون: از ذوب‌آهن دلخور شدم!

رییس فدراسیون بسکتبال با اشاره به حضور پرقدرت بازیکنان اصفهان در دوره‌های مختلف تیم‌های ملی گفت: همیشه اصفهان بهترین‌ها را داشته و بازیکنان این استان مهره‌های اصلی و تاثیر‌گذار تیم‌ها بوده‌اند.

رییس فدراسیون بسکتبال با اشاره به حضور پرقدرت بازیکنان اصفهان در دوره‌های مختلف تیم‌های ملی گفت: همیشه اصفهان بهترین‌ها را داشته و بازیکنان این استان مهره‌های اصلی و تاثیر‌گذار تیم‌ها بوده‌اند.

محمود مشحون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان اظهار کرد: زمانی که در مورد بسکتبال صحبت می‌کنیم بی شک نام اصفهان و بازیکنان این استان و به ویژه باشگاه ذوب‌آهن نیز نام برده می‌شوند، چرا که قدمت و تاریخچه بسکتبال ایران و اصفهان با هم عجین شده. ریشه‌های باشگاهی مثل ذوب‌آهن آنچنان در خاک بسکتبال دوانده شده که درختی تنومند با شاخ و برگ فروان و افتاده و گل‌های و میوه‌های زیادی است که بسکتبال ایران از آن استفاده کرده است.

وی افزود: اگر نگاهی به آمار تیم‌های بسکتبال ایران در طی سال‌های گذشته و اخیر بیندازید خواهید دید که نیمی از بازیکنان و اسکلت اصلی تیم‌های ملی را بازیکنان اصفهانی تشکیل می‌دهند، چهره‌هایی مانند محسن صادق‌زاده و فرزاد کوهیان که در روزگار خود از بهترین و مؤدب‌ترین بازیکنان تیم‌های ملی بودند امروز فضایی را ایجاد کردند که بازیکنان بسیار خوب و با فرهنگ و تاثیر‌گذاری در بسکتبال اصفهان رشد کرده‌اند. نمی‌توان تاثیرگذاری جواد داوری را فراموش کرد و البته اعتقاد من بر این است داوری به حق خود در بسکتبال نرسید، بازیکنان دیگری چون ایمان زندی، اوشین ساهاکیان، آرن داودی و ارسلان کاظمی نام‌هایی هستند که نمی‌توان به راحتی از کنار آن‌ها گذشت.

رییس فدراسیون بسکتبال با اشاره به مسایل و مشکلات ذوب‌آهن و ماهان در ابتدای فصل برای حضور در لیگ برتر گفت: با توجه به توان و ظرفیت بسکتبال اصفهان می‌دانستیم که غیبت تیم‌های اصفهانی چه تاثیر منفی در لیگ خواهد داشت بنابراین تمام تلاش و همکاری لازم را با آنها انجام دادیم تا بتوانند در لیگ حضور یابند. خوشحالم که پای مشکلات ذوب‌آهن ایستادم و اجازه حضور آنان را در لیگ فراهم کردیم، ذوب‌آهن که با شرایط بسیار سخت وارد لیگ شد، در دیدار‌های مرحله نیمه نهایی نیز اجازه نداد پتروشیمی به راحتی وارد فینال شود و آن‌ها را آزار داد. این توان و قدرت آنها را می‌رساند، اما از آنها در این اواخر دلخور شدم چرا که تقصیر نگرفتن بازیکن خارجی را به گردن فدراسیون انداختند.

وی موفقیت‌ تیم‌های بسکتبال در طول 13 مدیریتش در فدراسیون بسکتبال را نتیجه کار گروهی و همکاری و تلاش تمامی خانواده بسکتبال عنوان کرد و افزود: در هر رده و مسابقاتی که در بسکتبال برگزار می‌شود نامی از ایران وجود دارد، حتی نام ایران در کنار روسیه، اسپانیا و آفریقا اسکار جهانی را دریافت کرد. بنابراین ثابت کردیم که با همدلی می‌توان به مدارج بالا دست یافت.

مشحون مجمع انتخاباتی هیئت بسکتبال اصفهان را یکی از سالم ترین و حساس ترین مجامعی خواند که تاکنون در آن شرکت داشته و گفت: خوشحالم یکی از بهترین مجامع انتخابی را در اصفهان شاهد بودم. همه چیز در اصفهان بهترین و بسیار خوب است غیر از گز اصفهان که تازگی‌ها کمی تغییر کرده، بسکتبال اصفهان همیشه پرحرارت و قوی بوده است و رقابت این دوره کاندیداها نشان از آن دارد که در اصفهان نمی‌توان موضوعی را پیش بینی کرد. در فضایی سالم و شفاف این مجمع برگزار شد و زیبا نیست با برخی صحبت‌ها و انتقاداتی که جایش در چنین نشستی نیست، اوضاع را نامناسب کرد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۰۸:۴۷
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 93021207683
  • خبرنگار :