امدادرسانی با پای‌پیاده به محبوس‌شدگان گیلان و مازندران

سخنگوی سازمان امدادو نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی امدادگران با پای پیاده خبر داد.

سخنگوی سازمان امدادو نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی امدادگران با پای پیاده خبر داد.

حسین درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در تشریح آخرین جزئیات امدادرسانی به مردم دو منطقه گیلان و گلستان که در شرایط نامساعدی در محاصره برف محبوس شده‌اند، گفت: با توجه به شدت بارش برف و کولاک در مسیرهای منتهی به دو استان گیلان و مازندران، تلاش عوامل راهداری برای باز کردن مسیر همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ارتفاع برف در برخی مناطق این دو استان به یک متر و 80 سانتیمتر می‌رسد، گفت: به دلیل بافت محلی و پراکندگی خانه باغ‌های مناطق روستایی، امدادرسانی به کندی در حال انجام است.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه تمام امدادگران تلاش خود را برای امدادرسانی به محبوس‌شدگان انجام می‌دهند، گفت: در حال حاضر استان‌های همجوار همچون سمنان، قزوین، البرز و ... در حال وارد شدن به دو استان گیلان و مازندران هستند. اما دقت داشته باشید که به علت بارش شدید برف، مسیرها مجددا مسدود می‌شود و تلاش برای رسیدن به این مناطق ادامه دارد.

به گفته درخشان، در حال حاضر هماهنگی‌ها برای وارد شدن محموله نان از سمنان به دو استان گیلان و مازندران ادامه دارد.

وی افزود: امدادگران مستقر در دو استان گیلان و مازندران با پای پیاده و با کوله‌پشتی خود را به مردم محبوس شده می‌رسانند و نسبت به امدادرسانی به آنها اقدام می‌کنند و این در حالی است که به دلیل بارش شدید برف و عدم دید کافی، امکان استفاده از بالگرد در این مناطق وجود ندارد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92111409820
  • خبرنگار : 71368