نتیجه پژوهش نظرسنجی در خصوص طراحی فعالیتهای یادگیری دانش آموزان در شهر تهران حاکی از رویکرد مدرسه محوری است.
به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان مدارس ابتدایی شهرتهران در تعطیلات نوروزی و به منظور ترمیم و تعمیق اهداف برنامههای درسی جهت بهره مندی از فرصتهای ارزشمند تعطیلات نوروزی، نظرسنجی از میزان اثر بخشی فعالیتهای نوروزی دانش آموزان شهر تهران انجام گرفت.
بر اساس این گزارش، جامعه آماری این پژوهش 200 نفر از معلمان مدارس دخترانه و پسرانه ابتدایی شهر تهران بود که نتایج این پژوهش نظرسنجی حاکی از ضروری بودن تدوین و طراحی فعالیت برای دانش آموزان در تعطیلات نوروزی است و از دیگر نتایج این پژوهش تاکید پاسخ دهندگان بر تدوین فعالیت برای دانش آموزان توسط آموزگار و همچنین انجام این فعالیتها به عنوان بخشی از فرایند ارزشیابی توصیفی بوده است.
بنابراین گزارش، به منظور کاربست نتایج این پژوهش مقرر شده است در سال تحصیلی جاری راهنمای طراحی و تدوین فعالیتهای یادگیری دانش آموزان در ایام نوروز به مدارس ارسال شود.
طبق این راهنما معلمان هر پایه بر اساس شناختی که از دانش آموزان کلاس خود دارند تکالیف نوروزی آنان را در قالبهای متنوع از قبیل مشاهده محیط، کتابخوانی، بازدید و گزارش نویسی ، فعالیت علمی، نقاشی سرگرمی و... طراحی می نمایند.
انتهای پیام