واکنش کی‌روش یکی از 10 رخداد برجسته فوتبال آسیا در سال 2013

ساکرنت در گزارشی 10 اتفاق جالب توجه فوتبال قاره آسیا در سال 2013 را مورد بررسی قرار داد که حرکت کارلوس کی‌روش برابر کره‌جنوبی یکی از این آنهاست.

ساکرنت در گزارشی 10 اتفاق جالب توجه فوتبال قاره آسیا در سال 2013 را مورد بررسی قرار داد که حرکت کارلوس کی‌روش برابر کره‌جنوبی یکی از این آنهاست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فوتبال آسیا سال (میلادی) پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت. اتفاقات جالب توجهی که در سال 2013 در قاره آسیا رخ داد با تلخی و شیرینی‌هایی برای هواداران فوتبال در این قاره همراه بود. جان دوئردین، از نویسندگان اصلی پایگاه اینترنتی ساکرنت در گزارشی به بررسی 10 اتفاق جالب توجه فوتبالی در قاره آسیا پرداخت که در زیر می‌خوانید:

1- قهرمانی افغانستان در جنوب آسیا

کشور جنگ زده افغانستان موفق شد به قهرمانی در رقابت‌های جنوب آسیا دست یابد؛ اتفاقی که باعث شد مردم این کشور به خیابان‌ها بریزند و به جشن و پایکوبی بپردازند.

2- حضور عراق در نیمه نهایی جام‌جهانی جوانان

تیم ملی جوانان عراق موفق شد در رقابت‌های جام‌جهانی شگفتی‌ساز شود و به جمع چهار تیم پایانی راه پیدا کند. البته شکست برابر اروگوئه باعث شد تا ترمز این تیم کشیده شود.

3- قهرمانی گوآنگژو در لیگ قهرمانان آسیا

تیم گوآنگژوی چین موفق شد با برتری برابر اف سی سئول کره‌جنوبی به قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا دست یابد و کشور چین را پس از مدت‌ها در فوتبال آسیا سر زبان‌ها بیندازد.

4- انتخابات ریاست AFC

شیخ سلمان بحرینی موفق شد در انتخابات ریاست AFC در ماه می به عنوان ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب و جانشین محمد بن همام قطری در این پست شود.

5- آماده‌سازی قطر برای جام‌جهانی 2022

سه سال از زمانی که فیفا قطر را به عنوان میزبان جام‌جهانی 2022 انتخاب کرد، می‌گذرد و این کشور کوچک در این مدت به تکاپو برای میزبانی این رویداد بزرگ افتاده است. بحث گرما و تغییر برنامه فوتبالی انتقادهای زیادی را از میزبانی قطر برای جام‌جهانی 2022 در پی داشته است.

6- اردن در آستانه حضور در جام‌جهانی قرار گرفت

تیم ملی فوتبال اردن توانست با برتری برابر ازبکستان در پلی‌آف انتخابی جام‌جهانی 2014 برزیل رقیب اروگوئه شود اما اروگوئه حریف بسیار سختی بود و باعث شد تا تیم آسیایی در حسرت جام‌جهانی بماند.

7- جنگ لفظی سرمربیان ایران و کره‌جنوبی در انتخابی جام‌جهانی

بازی حساس کره‌جنوبی و ایران در انتخابی جام‌جهانی 2014 با حاشیه‌های زیادی همراه بود. چون کانگ هائه، سرمربی کره‌جنوبی پیش از بازی حساس تیمش با ایران ابراز امیدواری کرد تا ازبکستان بتواند همراه کره‌جنوبی به جام‌جهانی راه یابد. کارلوس کی‌روش، سرمربی ایران نیز واکنش شدیدی به گفته‌های سرمربی کره نشان داد و خواستار عذرخواهی سرمربی کره از او و تیم ملی ایران شد. او سپس پیراهنی را پوشید که عکس سرمربی کره جنوبی با پرچم ازبکستان رویش نقش بسته بود. کار به اینجا ختم نشد و سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران پس از پیروزی برابر کره‌جنوبی به سمت نیمکت این تیم رفت و با مشتی گره کرده پاسخ اظهارنظرهای سرمربی کره جنوبی را داد.

8 – حضور ژاپن در جام کنفدراسیون‌ها

ژاپن به عنوان قهرمان آسیا توانست در سال 2013 حضور در جام کنفدراسیون‌ها (جام‌جهانی کوچک) را تجربه کند. البته ژاپن با ارائه بازی‌های زیبا خصوصا برابر ایتالیا نتوانست به توفیقی در این جام دست یابد.

9- تغییرات فوتبالی در جنوب آسیا

استانداردهای فوتبالی در جنوب آسیا در سال 2013 تغییر و تحولات زیادی کرد. نمونه بارز آن بوریرام تایلند بود که توانست عملکرد بسیار خوبی را در لیگ قهرمانان داشته باشد و با برتری برابر نمایندگان چین و ژاپن و حذف بنیادکار ازبکستان در لیگ قهرمانان آسیا قدرت‌نمایی کند اما استقلال ایران در یک چهارم نهایی تیم تایلندی را شکست داد تا لیگ قهرمانان آسیا برای تیم تایلندی تمام شود.

10- تغییرات سرمربی در استرالیا و کره‌جنوبی

تیم‌های ملی استرالیا و کره‌جنوبی پس از صعود به جام‌جهانی 2014 اقدام به تغییر سرمربیان خود کردند. استرالیا با برکناری اولگر اوسیک که در مقدماتی جام‌جهانی هدایت " کانگوروها" (استرالیا) را بر عهده داشت، انگه پوستکوگلو را جانشین این مربی کرد. کره جنوبی نیز با برکناری چوی کانگ هائه، بازیکن پیشین خود یعنی هونگ میونگ بو را جانشین او کرد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ دی ۱۳۹۲ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 92100301233
  • خبرنگار : 71460