ذهن دانش آموزان و دانشجویان ما برای پرسشگری طراحی نشده و نرم افزار ذهن آنان فقط درگیر محفوظات است و از ابتدا برای پرسشگری طراحی نمی شود بلکه برای اندوختن اطلاعات و پس دادن آن در آزمون ها طراحی می شود و به این علت است که در مدارس و دانشگاه ها مطالعه رونق کافی ندارد.
به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر حسین سلیمی سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی با بیان این که یکی از مشکلات عام در نظام آموزشی، نهادینه نشدن فرهنگ پرسشگری در مدارس و حتی در جامعه دانشگاهی است، افزود: گسترش فرهنگ مطالعه در کشور منوط به اصلاح ساختار آموزش است و باید با همکاری دانشگاه و وزارت آموزش و پرورش آسیب شناسی نظام آموزشی برای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی با جدیت دنبال شود.
وی با اشاره به ظرفیت های بالای دانشگاه علامه طباطبایی در حوزه علوم انسانی، عدم ارتباط دانشگاه با دستگاههای اجرایی در حوزه کاربرد را علت اصلی ایجاد این مشکلات برشمرد و گفت: دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان بزرگترین دانشگاه علوم انسانی کشور با بهرهمندی از استادان و اندیشمندان بنام، آمادگی همکاری برای در اختیار قراردادن یافته های پژوهشی به منظور استفاده درحوزه کاربرد به خصوص در وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولی ترویج این فرهنگ در کشور را دارد.
انتهای پیام