ساخت دستگاه رباتیک توپ‌انداز پینگ‌پنگ

دستگاه رباتیک توپ‌انداز پینگ‌پنگ ساخته شد.

دستگاه رباتیک توپ‌انداز پینگ‌پنگ ساخته شد.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این دستگاه به عنوان یک وسیله کمک آموزشی و تمرینی در رشته ورزشی پینگ‌پنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد و فرد پس از آن که با راکت خود توپ را پرتاب می‌کند، دستگاه طرف مقابل فرد قرار دارد و توپ را در زاویه‌های مختلف برای او برمی‌گرداند.

عباس رحیم‌نیا، مجری این طرح در توضیح این دستگاه رباتیک توپ‌انداز پینگ‌پنگ گفت: بنده خودم ورزشکار رشته پینگ‌پنگ بودم و برای آن که بتوانم تمرین کنم جهت ساخت این دستگاه اقدام کردم.

وی با بیان این که این دستگاه از امکان ارسال 40 تا 80 عدد توپ در هر دقیقه برخوردار است، گفت: دستگاه موجود قابلیت انواع پیچ دادن توپ از جمله پیچ زیر، رو و پهلو را داراست.

رحیم‌نیا افزود: همچنین امکان پرتاب توپ به صورت انواع سرویس، ارسال توپ با زاویه‌های مختلف در تمام نقاط میز پینگ‌پنگ، پرتاب توپ به حالت بازیکن واقعی، کمک به اصلاح تکنیک بازیکنان و بالا بردن سرعت عکس‌العمل را دارد. برد پرتاب توپ از 50 سانتی‌متر شروع می‌شود.

به گفته وی، ساخت این دستگاه حدود چهار سال به طول انجامیده و مورد تایید سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی، وزارت صنایع و فدراسیون پینگ‌پنگ قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۰ آبان ۱۳۹۲ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 92082012827
  • خبرنگار :