رضا رفیع - مجری طنز «قندپهلو»:

نباید با مصداق کاچی به از هیچی به شبکه‌های جدید نگاه کرد

رضا رفیع درخصوص لزوم راه‌اندازی شبکه‌های جدید در صداوسیما گفت: نباید به مصداق «کاچی به از هیچی» به این شبکه‌ها نگاه کنیم.

رضا رفیع درخصوص لزوم راه‌اندازی شبکه‌های جدید در صداوسیما گفت: نباید به مصداق «کاچی به از هیچی» به این شبکه‌ها نگاه کنیم.

این طنز‌نویس و همچنین مجری برنامه‌ طنز «قندپهلو» در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی لزوم راه‌اندازی شبکه‌های جدید گفت: نفس تکثیر و تعدد شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی مثبت است؛ منتهی به شرط آنکه متناسب با ظرفیت‌ها، توانایی‌ها و استعدادهای موجود باشد.

این طنزپرداز در عین حال گفت: پایه‌ی اصلی این ظرفیت‌ها مسائل مالی است که اگر تأمین بودجه نشود، در محتوا موفق نخواهیم بود. در این صورت شبیه به دایره زنگ‌ زده‌ایم.

رفیع همچنین به این مطلب اشاره کرد که «اگر در محتوا موفق نشویم، در عمل نیز موفق به رقابت با شبکه‌های ماهواره‌ای که دارای بودجه‌های آنچنانی هستند نمی‌شویم؛ مگر اینکه این شبکه‌ها را دست پایین نگیریم.»

رفیع در ادامه تأکید کرد: نباید به مصداق کاچی به از هیچی به این شبکه‌ها نگاه کنیم.

او پیش از این در خصوص طنز «قند پهلو» نیز خاطرنشان کرده‌ بود: اولین بار است که بین طنز مطبوعاتی و تلویزیونی پیوند برقرار می‌شود. طنز صداوسیما شکل‌ها و پارامترهای خاص خودش را دارد که در قطب مقابل آن طنز مطبوعاتی است، آوردن طنز مطبوعاتی جلوی دوربین در بسیاری از آزمایش‌ها با شکست روبه‌رو شده است، نزدیک کردن این دو به هم خیلی سخت است.

رضا رفیع ، مجری برنامه قند پهلو

او با اشاره به مشکلات ساخت «قند پهلو» گفته بود: اولین مشکل ما کمبود منابع طنز است؛ طنزی که بتوان از آن در صداوسیما استفاده کرد، طنزی که در یک بیت باعث ایجاد لبخند شود؛ پیدا کردن شعر و منبع در بازه‌ی کوتاه مدت زمانی که برای ساخت «قند پهلو» داشتیم خیلی سخت بود.

این طنزپرداز اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم ثابت کنیم که با اتکاء به ادبیات می‌توانیم برنامه‌ای بسازیم که مخاطب را به پای تلویزیون بکشاند.

وی در ادامه‌ صحبت‌های خود درباره‌ی گزینش طنزپردازان شاعر در برنامه گفت: من بیشتر از سابقه‌ی رفاقت خودم کمک گرفتم، درست است که طنزپرداز کم داریم ولی استعدادهای شناخته نشده زیاد داریم و مبنای «قند پهلو» بر کشف، شناسایی و استفاده از استعدادهای این افراد شناخته نشده است.

رفیع ضمن بیان اینکه هر برنامه‌ای در اثر تکرار دچار یکنواختی خواهد شد و جذابیتش را از دست خواهد داد، بیان کرد: اگر قرار باشد «قند پهلو» ادامه‌اش نیز ساخته شود، حتما درباره‌ی این مساله هم فکری خواهد شد. هر چقدر شعرها به مسائل روز نزدیک‌تر باشند برنامه موفق‌تر و جذاب‌تر خواهد بود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۶ آبان ۱۳۹۲ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 92080603156
  • خبرنگار : 71442