بابادی وند:

نباید برخورد حذفی با پینگ‌پنگ بازان داشت/ معیار انتخاب ملی‌پوشان شفاف سازی شود

مربی سابق تیم ملی پینگ‌پنگ می‌گوید فدراسیون باید برای انتخاب اعضای تیم ملی شفاف سازی انجام دهد و نباید برخورد حذفی با بازیکنان منتقد داشته باشد.

مربی سابق تیم ملی پینگ‌پنگ می‌گوید فدراسیون باید برای انتخاب اعضای تیم ملی شفاف سازی انجام دهد و نباید برخورد حذفی با بازیکنان منتقد داشته باشد.

مهرداد بابادی وند در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره منتفی شدن مسابقات انتخابی تیم ملی و دعوت از ملی‌پوشان از سوی کمیته‌ فنی، گفت: نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی بازیکنانی هستند که قرار است به پرو تورهای آلمان و لهستان اعزام شوند. این نفرات را نوشاد و نیما عالمیان که نفرات اول و دوم رنکینگ کشور هستند به همراه سروش امیری نیا و حمیدرضا طاهرخانی تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: امیری نیا، بازیکن بسیار خوبی است که در مسابقات اخیر توانست به عنوان یک پینگ‌پنگ باز آماده خود را معرفی کند. طاهر خانی هم پینگ‌پنگ باز جوان و آینده‌داری است اما باید شفاف سازی شود که ملاک انتخاب این بازیکنان چه بوده است تا بازیکنان دیگر بی انگیزه نشوند.

وی ادامه داد: حقیقت این است که تمام فدراسیون‌ها با مشکلات مالی روبرو هستند و اگر فدراسیون بگوید پول ندارد که بازیکنان دیگری را به این رقابت‌ها اعزام کند بهتر از آن است که پینگ‌پنگ بازان ندادند چرا به این مسابقات اعزام نمی‌شوند؟

وی درباره تغییر نفرات تیم ملی و حضور پررنگ بازیکنان جوان در اردو هم گفت: در دورانی که من مربی تیم ملی بودم هم چنین تصمیمی گرفته شد که بیشتر اعزام‌ها برای نوشاد و نیما عالمیان باشد و بازیکنان دیگری همچون نوروزی و لطف الله نسبی به صورت دوره‌ای به مسابقات اعزام شوند. ما آن زمان این موضوع را اعلام کردیم و به آن هم پایبند بودیم، اما حالا سوال این است که ملاک انتخاب کمیته‌ فنی چیست؟

بابادی‌وند، خاطر نشان کرد: در آیین‌نامه‌ای که پیش از این تصویب شده بود و از زمان شروع کار زارع پور تاکنون همین آیین‌نامه است که دوستانی همچون نظری، کاسب ، حسنی و ... در تدوینش نقش داشته‌اند که بر اساس آن با برگزاری مسابقات دسته برتر از بین 87 بازیکنان تا 10 نفر اول پینگ‌پنگ بازان مورد نظر به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند. اما با نظر کمیته‌ فنی قرار شد که نفرات اول تا سوم از دسته برتر و یک بازیکن هم با نظر سرمربی به تیم ملی دعوت شود که با این تصمیم نظر سرمربی یا نظر کمیته‌ فنی بر آیین‌نامه ارجح‌ شد.

مربی سابق تیم ملی پینگ‌پنگ، اضافه کرد: اگر نخواهیم مسابقات دسته برتر را برگزار کنیم، بازیکنان ما بی‌انگیزه می‌شوند. من اعتقاد دارم که برای انتخاب نفرات اعزامی به اردوها باید شفاف سازی صورت گیرد و دست سرمربی تیم ملی هم باز گذاشته شود تا یکی، دو بازیکن بر اساس نظر او به اردو بیایند، اما اگر تمام بازیکنان بدون برگزاری انتخابی به اردو بیایند این انتخاب سلیقه‌ای خواهد بود.

بابادی وند درباره کنار گذاشتن بازیکنان با تجربه همچون مهران احدی،‌ افشین نوروزی، محمدرضا اخلاق پسند و غیره هم گفت: نباید برخورد حذفی با بازیکنان منتقد صورت گیرد، بلکه باید به دیدگاه‌ها احترام گذاشت و ضعف‌های فدراسیون را برطرف کرد، این که آنها به اردوی تیم ملی دعوت نشده اند ، اقدام صحیحی نبوده است.

وی افزود: متاسفانه تصمیمات کمیته‌ فنی در طول 48 ساعت تغییر می‌کند به طور مثال ابتدا اسم واحد مالمیری را بین دعوت شدگان به اردو اعلام می‌کنند، اما در فاصله 48 ساعت اسم او خط می‌خورد و این موضوع نشان می‌دهد که تصمیمات کمیته‌ فنی در لحظه تغییر می‌کند!

این مربی پینگ‌پنگ گفت: اگر فدراسیون می‌خواهد که پینگ‌پنگ بازان جوان را جایگزین پینگ‌پنگ بازان پیشکسوت کند باید پروسه حذف به صورت تدریجی باشد همان طور که روزی نوروزی و اخلاق پسند جایگزین نفرات پیش از خود شدند و در آینده هم نوشاد عالمیان سنش بالا خواهد رفت، اما این که تمام سرمایه‌های خود را در یک زمان کنار بگذاریم اقدام درست و خوبی نیست و به پینگ‌پنگ کشور لطمه می‌زند.

وی ادامه داد: حتی اگر بازیکنان انتقاداتی را به فدراسیون دارند بهتر است که این موضوعات به رسانه‌ها کشیده نشود و فدراسیون جلسه‌ای را با آنها داشته باشد و با آنها صحبت کند تا مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۱ مهر ۱۳۹۲ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 92072113441
  • خبرنگار :