در نشست شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای،

پرشکایت‌ترین موضوعات حوزه فناوری اطلاعات اعلام شد

نشست خبری شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران برگزار شد.

نشست خبری شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مراسم رییس شورای انتظامی سازمان نظام صنفی استان تهران به اعلام موضوعاتی از قبیل پرشکایت‌ترین موضوعات در حوزه فناوری اطلاعات و نحوه رسیدگی به این شکایات پرداخت.

فروزنده - رییس شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران - در ابتدا به این موضوع اشاره کرد که ما در این شورا یک حقوقدان و چند کارشناس مسائل فن‌آوری اطلاعات و نرم‌افزاری داریم و اگر در حوزه هر تخلفی صورت بگیرد، به شکایات رسیدگی خواهد شد.

وی افزود: این شکایات می‌تواند توسط افراد حقیقی یا حقوقی به شورای سازمان نظام صنفی استان تهران ارائه شود. البته بهتر است در این بین به این قضیه اشاره کنیم که بسیاری از موضوعات قبل از ارائه شکایت برطرف می‌شوند و شکایتی صورت نمی‌گیرد.

فروزنده در ادامه به بیشترین شکایات در حوزه ICT اشاره و مطرح کرد: در حوزه فن‌آوری اطلاعات بیشترین شکایات در رتبه اول به نرم افزار اختصاص داده می‌شود و در جایگاه دوم و سوم طراحی سایت و میزبانی فضا و ثبت دامنه به چشم می خورند.

او گفت: به طور متوسط در هر سال 100 پرونده به ثبت می‌رسد. البته تعداد مراجعات بسیار بیش‌تر است اما شورا قبل از ارائه این شکایت مساله را برطرف می‌کند.

در ادامه این نشست محمد یوسفیان - دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران - اظهار کرد:‌ شورا نه به عنوان یک دادگاه بلکه به عنوان شورای حل اختلاف و بیشتر در این زمینه تمرکز خود را برروی تخلفات صنفی قرار داده است. بیشتر جلساتی که در این شورا برگزار می‌شود، سعی بر سازش داشته و به همین دلیل تخلفات در سال آمار کمی را به خود اختصاص داده‌اند.

او گفت: به صورت آماری حدود 60 درصد شکایات مربوط به حوزه نرم‌افزار است و به دلیل رشد خدمات اینترنتی در کشور رتبه دوم به این حوزه اختصاص پیدا کرده است.

همچنین فروزنده در ادامه این نشست افزود: هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند از شرکتهای عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای شکایت کند. در این رابطه خیلی از شرکت‌ها در حوزه IT فعالیت می‌کنند ولی عضو سازمان نیستند که این موضوع خود یک تخلف به حساب می‌آید.

وی در ادامه صحبت‌های خود به تعداد افرادی اشاره کرد که در سازمان عضویت دارند و گفت: تعداد اعضای صنف در تهران 1600 عضو است که در این حوزه فعالیت می‌کنند و 500 نفر آن‌ها را افراد حقیقی و فروشگاه‌ها تشکیل می‌دهند.

فروزنده در پایان در رابطه با شکایات تخلفات گمرکی و قاچاق کالا مطرح کرد:‌ در این رابطه هیچ موضوعی به سازمان نظام صنفی استان تهران ارجاع داده نشده و این شورا عملکردی کاملا مستقل دارد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۸ مهر ۱۳۹۲ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 92070805224
  • خبرنگار :