فرهنگیان می‌توانند در نهضت سوادآموزی "حق‌التدریسی" فعالیت کنند

رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور از فراهم شدن شرایط جدید در سامانه بکفا برای صدور ابلاغ "حق‌التدریس فرهنگیان شاغل و بازنشسته در نهضت سوادآموزی" خبر داد.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور از فراهم شدن شرایط جدید در سامانه بکفا برای صدور ابلاغ "حق‌التدریس فرهنگیان شاغل و بازنشسته در نهضت سوادآموزی" خبر داد.

علی باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: شرایطی در سیستم‌های نرم‌افزاری بکفا فراهم شده که برای معلمان رسمی، پیمانی و بازنشسته و کلیه کارکنان دولت ابلاغ حق‌التدریسی صادر می‌شود. بر همین اساس امکان استفاده از وقت موظف و غیرموظف معلمان رسمی و پیمانی، شاغل و بازنشسته آموزش و پرورش برای حق‌التدریس نهضت سوادآموزی فراهم می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس می‌توان از ظرفیت فرهنگیان برای همکاری در مجموع نهضت سوادآموزی استفاده کرد. آنچه که مسلم است، پرداخت این حق‌التدریسی‌ها طبق احکام کارگزینی در استان‌ها و شهرستان‌ها خواهد بود، لذا معلمانی که داوطلب باشند تا از وقت‌های موظف و غیرموظف خود برای حق‌التدریس در نهضت استفاده کنند، این شرایط فراهم شده است.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور همچنین از باز تولید کتاب‌های درسی نهضت‌ سوادآموزی خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود 20 عنوان پژوهشی در بخش‌های مختلف سوادآموزی در حال اجراست، چرا که معتقدیم باید نیازسنجی آموزشی از جامعه هدف صورت بگیرد.

باقرزاده با بیان اینکه باید انگیزه و مفاهیم مورد نیاز سوادآموزان به درستی احصاء شود، گفت: محتوای آموزشی و روش‌های آموزش برای سال جدید مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۷ مهر ۱۳۹۲ / ۰۱:۰۲
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 92070703975
  • خبرنگار :